Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przychody Żabki i Freshmarketu przekroczą w tym roku 6 mld zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-08-2015, 12:39
Przychody Żabki i Freshmarketu przekroczą w tym roku 6 mld zł
W roku 2015 przychody spółki Żabka Polska mają być blisko o połowę wyższe, niż przed dwoma laty (fot. zelaznastudio.pl)

Przychody spółki Żabka Polska, właściciela sieci sklepów Żabka oraz Freshmarket, najprawdopodobniej w 2015 r. po raz pierwszy przekroczą 6 miliardów zł. Zapowiada to w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych Żabki. Przypomnijmy, jeszcze w 2013 r. przychody spółki wynosiły nieco ponad 4,1 mld zł.

Żabka w bieżącym roku zamierza rozwijać się szybciej, niż jej bezpośrednia konkurencja. - Rynek w tym roku jest trudny, ale jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego półrocza. Są one zgodne z naszymi założeniami, a nawet nieco lepsze. Kontynuujemy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, dzięki którym co roku awansujemy w rankingu największych firm handlowych - mówi Blicharski.

Wiceprezes spółki ocenia, że deflacja, która pojawiła się w Polsce w drugiej połowie minionego roku, dotknęła sklepy convenience, w tym Żabkę, w mniejszym stopniu, niż inne formaty. Wiąże się to z tym, że placówki działające w koncepcie convenience są stosunkowo najmniej narażone na konkurencję stricte cenową.

- W naszym kanale ważniejsza jest bliskość. Oczywiście, istnieją konsumenci, dla których najistotniejsza jest cena, więc w jakimś stopniu deflacja przełożyła się także na nasze wyniki. Udało się jednak zrealizować założenia budżetowe, nawet z lekką nadwyżką - podkreśla Blicharski. Jak dodaje, deflacja nie wpłynęła na strategię Żabki ani na założenia planu biznesowego. Spółka w dalszym ciągu jest w stanie dynamicznie się rozwijać, pomimo takiej, a nie innej sytuacji na rynku.

Według Blicharskiego, rok 2015 będzie dla branży handlowej w Polsce lepszy, niż rok miniony. Rynek co prawda wciąż jest trudny, gdyż deflacja się przedłuża, a dla handlu spożywczego nigdy nie jest to dobre. W niektórych kategoriach produktów spadki deflacyjne są naprawdę duże.

- Mimo to wydaje mi się, że w dalszej części roku 2015, a najpóźniej w roku 2016, trendy się odwrócą. Niektóre czynniki się już nie powtórzą. Przykładowo, może być tylko jedno embargo z Rosji. Ponadto widzimy wzrosty cen niektórych surowców, które przekładają się na wyższe ceny produktów na półce. Spodziewam się więc, że sytuacja już wkrótce się unormuje, z korzyścią dla branży - przewiduje wiceprezes Żabki.

Czytaj także:
Żabka zamierza podwoić udziały w rynku sklepów małoformatowych w Polsce
Żabka szykuje projekt, który wywoła rewolucję na polskim rynku e-commerce
Mid Europa przygotowuje kolejne akwizycje w Polsce. Na razie nie sprzeda Żabki
Tomasz Blicharski, wiceprezes Żabka Polska - przeczytaj pełny wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH