Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Przyszłość handlu jest związana z rewolucją technologii cyfrowej, automatyzacją i robotyzacją

Handel nie żyje w próżni tylko świadczy rolę służebną w życiu gospodarczym, pośrednicząc w transakcjach pomiędzy producentami i klientami. W tym kontekście musi uwzględniać wszystkie zmiany technologiczne w procesach wytwarzania po stronie producentów jak i w postępie życia konsumenckiego – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Przyszłość handlu jest związana z rewolucją technologii cyfrowej, automatyzacją i robotyzacją
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

– Handel korzystał, korzysta i będzie korzystał z postępu technologicznego, ponieważ jest zarówno beneficjentem jak i kreatorem zmian w ślad za oczekiwaniami swoich klientów, których opinie zbierane są w umiejętnie opracowanych systemach ECR – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Coraz popularniejsze rozwiązania w obszarze ICT i IoT dają olbrzymie możliwości optymalizacji wszystkich procesów zachodzących w handlu. Pamiętać należy jednak, że ponad 70 proc. wdrożeń nowoczesnych technologii informatycznych nie zakończyła się sukcesem finansowym. Biorąc pod uwagę tę okoliczność monetyzacja rozwiązań jest kluczowa dla przedsiębiorstw handlowych często operujących na granicy progów rentowności – dodaje.

Podkreśla, że barier wdrożeniowych poza poziomem inwestycji początkowych jest więcej. – Jedną z najistotniejszych jest właściwe określenie obszaru i dokładne zdefiniowanie potrzeb zmian operacyjnych, zakupowych, zarządczych, marketingowych, sprzedażowych etc. To jest początek drogi, który musi być precyzyjnie i szczegółowo zdefiniowany. To niełatwe zadanie wymagające kwalifikowanych zasobów osobowych po stronie handlu – tłumaczy.

Dodaje, że kluczową rolę odgrywa permanentna edukacja wszystkich zasobów personalnych przedsiębiorstw handlowych, czyli dostosowanie organizacji i kadry do zarządzania zinformatyzowanymi procesami. – Szczególnie w obszarze otwartości na zmiany, w myśl sloganu – pracujmy mądrzej, a nie ciężej. Miejmy również nadzieję że ogólnodostępna infrastruktura techniczna nadąży za zmieniającym się rynkiem rozwiązań technologicznych – mówi ekspert.

Zauważa, że dużo uwagi poświęca się analizie big data wspomaganej sztuczną inteligencją (AI). – Rzadko wspomina się jednak o tym, jak kosztowne i czasami długotrwałe jest sporządzenie algorytmów odpowiadających na precyzyjnie zdefiniowane potrzeby użytkowników tych analiz. Koszty wdrożeń należy rozłożyć etapowo w ślad za mierzalnymi wzrostami profitów – tłumaczy.

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    nowe technologie RSS ALERT    /    nowoczesne technologie RSS ALERT    /    nowe technologie w handlu RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    FMCG Business Consulting RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Karolina 2019-03-22 20:46:33
    Bardzo merytoryczne podejście, warto dalej przekonywać graczy na rynku B2C i B2B do aktywniejszego udziału w wyścigu o nowe obszary rynku - bo wiele było już przykładów gdy gigant nie zauważał innowatora na rynku, a z czasem zabrakło miejsca na rynku na ofertę już bankrutującego giganta (polecam case Blockbuster vs Netflix)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.128.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.