Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przyszłość handlu to cyfryzacja, urbanizacja i feminizacja

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2014, 12:56

Przyszłość handlu detalicznego kształtowana będzie przez "cyfrowe społeczeństwo" oraz duże skupiska miejskie zamieszkane głównie przez kobiety. Tak prognozuje jeden z czołowych ekonomistów, który zaprezentował swoją opinię na Międzynarodowym Forum Marketingu TCC w Berlinie, gdzie grupa ekspertów badała nadchodzące trendy w sektorze handlu. Firma TCC dowodzi, że w dobie radykalnych przemian zachodzących na świecie najważniejsze jest odwoływanie się do emocji kupujących.

Ekonomista Kjell Nordström przewiduje: „W przyszłości wszyscy i wszystko - w tym ludzki genom - będzie dostępne w wersji cyfrowej. Przyszłość świata jest w istocie obiecująca. Ludzie żyją dłużej, demokracja poszerza swój obszar, a każde kolejne pokolenie charakteryzuje się coraz wyższą inteligencją. Czeka nas masowa urbanizacja i powrót do „średniowiecznego" modelu, w którym głównym ośrodkiem życia jest miasto. Kobiety zdominują rynek z powodu dłuższej przewidywanej długości życia i postępującej migracji do miejskich aglomeracji, a także dzięki rosnącej liczbie jednoosobowych gospodarstw domowych, różniących się od tradycyjnego modelu rodziny."

Nordström zauważa jednak, że mimo masowej cyfryzacji i urbanizacji w człowieku wciąż pozostanie silna potrzeba nawiązywania interakcji. „Ludzie to istoty społeczne, które lubią przebywać w towarzystwie i wzajemnie na siebie oddziaływać. Sprzedawcy detaliczni muszą o tym pamiętać, ale przy tym nie powinni rezygnować z eksperymentów i innowacji, które pozwolą im wyróżnić się na tle innych".

Pogląd ten podzielany jest przez TCC. „Cyfryzacja zmieniła zasady budowania zangażowania konsumentów", mówi Michael Ioakimides, dyrektor generalny TCC. „Siła drzemiąca w cyfrowej komunikacji oraz tendencja, by polecać zakupy swoim znajomym sprawiły, że dla marek
i sprzedawców detalicznych budowanie sieci zadowolonych klientów stało się jednym
z najważniejszych celów strategicznych. Droga do pozyskania grona zadowolonych klientów może się wydawać sprzedawcom skomplikowana, lecz jest tak naprawdę dość prosta - wystarczy wywołać u klientów pozytywne emocje. Wprowadzenie udogodnień i elementów zabawy na każdym etapie robienia zakupów może sprawić, że kupowanie zamiast być „nudnym obowiązkiem" stanie się zajęciem satysfakcjonującym i angażującym emocjonalnie".

John Kearon, ekspert w dziedzinie psychologii behawioralnej i założyciel agencji BrainJuicer, podziela pogląd TCC, że to emocje powinny znaleźć się u podstaw funkcjonowania rynku detalicznego. „Badania dowodzą, że większość naszych decyzji jest podejmowana pod wpływem emocji, instynktu czy intuicji. Wnioski należy czerpać z obserwacji tego, co ludzie robią, a nie z tego, co mówią, że zamierzają zrobić. Jest wiele z pozoru nieistotnych czynników, które wpływają na zachowanie klientów. W związku z tym sprzedawcy powinni obserwować, eksperymentować i pracować nad nowymi pomysłami".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH