Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przyszłość handlu to cyfryzacja, urbanizacja i feminizacja

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2014, 12:56

Przyszłość handlu detalicznego kształtowana będzie przez "cyfrowe społeczeństwo" oraz duże skupiska miejskie zamieszkane głównie przez kobiety. Tak prognozuje jeden z czołowych ekonomistów, który zaprezentował swoją opinię na Międzynarodowym Forum Marketingu TCC w Berlinie, gdzie grupa ekspertów badała nadchodzące trendy w sektorze handlu. Firma TCC dowodzi, że w dobie radykalnych przemian zachodzących na świecie najważniejsze jest odwoływanie się do emocji kupujących.

Ekonomista Kjell Nordström przewiduje: „W przyszłości wszyscy i wszystko - w tym ludzki genom - będzie dostępne w wersji cyfrowej. Przyszłość świata jest w istocie obiecująca. Ludzie żyją dłużej, demokracja poszerza swój obszar, a każde kolejne pokolenie charakteryzuje się coraz wyższą inteligencją. Czeka nas masowa urbanizacja i powrót do „średniowiecznego" modelu, w którym głównym ośrodkiem życia jest miasto. Kobiety zdominują rynek z powodu dłuższej przewidywanej długości życia i postępującej migracji do miejskich aglomeracji, a także dzięki rosnącej liczbie jednoosobowych gospodarstw domowych, różniących się od tradycyjnego modelu rodziny."

Nordström zauważa jednak, że mimo masowej cyfryzacji i urbanizacji w człowieku wciąż pozostanie silna potrzeba nawiązywania interakcji. „Ludzie to istoty społeczne, które lubią przebywać w towarzystwie i wzajemnie na siebie oddziaływać. Sprzedawcy detaliczni muszą o tym pamiętać, ale przy tym nie powinni rezygnować z eksperymentów i innowacji, które pozwolą im wyróżnić się na tle innych".

Pogląd ten podzielany jest przez TCC. „Cyfryzacja zmieniła zasady budowania zangażowania konsumentów", mówi Michael Ioakimides, dyrektor generalny TCC. „Siła drzemiąca w cyfrowej komunikacji oraz tendencja, by polecać zakupy swoim znajomym sprawiły, że dla marek
i sprzedawców detalicznych budowanie sieci zadowolonych klientów stało się jednym
z najważniejszych celów strategicznych. Droga do pozyskania grona zadowolonych klientów może się wydawać sprzedawcom skomplikowana, lecz jest tak naprawdę dość prosta - wystarczy wywołać u klientów pozytywne emocje. Wprowadzenie udogodnień i elementów zabawy na każdym etapie robienia zakupów może sprawić, że kupowanie zamiast być „nudnym obowiązkiem" stanie się zajęciem satysfakcjonującym i angażującym emocjonalnie".

John Kearon, ekspert w dziedzinie psychologii behawioralnej i założyciel agencji BrainJuicer, podziela pogląd TCC, że to emocje powinny znaleźć się u podstaw funkcjonowania rynku detalicznego. „Badania dowodzą, że większość naszych decyzji jest podejmowana pod wpływem emocji, instynktu czy intuicji. Wnioski należy czerpać z obserwacji tego, co ludzie robią, a nie z tego, co mówią, że zamierzają zrobić. Jest wiele z pozoru nieistotnych czynników, które wpływają na zachowanie klientów. W związku z tym sprzedawcy powinni obserwować, eksperymentować i pracować nad nowymi pomysłami".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH