REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przyszłość handlu to e-commerce

  • Autor: pr
  • Data: 18-03-2013, 12:50
Przyszłość handlu to e-commerce

Wskazuje jasno najnowszy raport firmy doradczej Deloitte „Global Powers of Retail". Już dziś na całym świecie kanał online jest drugim, po handlu tradycyjnym, najważniejszym sposobem dystrybucji produktów i usług.

REKLAMA

Coraz więcej sprzedawców buduje swoje internetowe odpowiedniki lub decyduje się wyłącznie na wirtualny kanał sprzedaży. Dynamiczny wzrost zysków z online szybko rekompensuje wydatki na utworzenie i utrzymanie e-sklepu. Szczególnie, że wejście z handlem do sieci jest coraz tańsze.

- Jeszcze 10 lat temu, zakładając sklep internetowy trzeba było liczyć się z wydatkami rzędu minimum kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. Dziś e-sklep z pełnym pakietem funkcjonalności, łącznie z wachlarzem różnych metod płatności, w tym z szybkimi płatnościami internetowymi, w najprostszej wersji można mieć na zasadzie abonamentu już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie - mówi Artur Wojtczuk, dyrektor odpowiedzialny za rozwój systemu płatności internetowych PayByNet z ramienia KIR S.A.

Jak szacują analitycy, w 2013 roku rynek e-commerce w Polsce będzie wart o 5 miliardów złotych więcej niż rok wcześniej, co oznaczałoby, że Polacy wydadzą na zakupy w sieci w sumie ok. 26 mld zł. Nie dziwi więc, że coraz więcej chętnych garnie się do handlu wirtualnego.

Dzisiejszy internauta lubi mieć wybór różnych form płatności. I choć w Polsce nadal dominuje zwyczaj płacenia za towar zamówiony online przy odbiorze, coraz więcej klientów decyduje się na szybsze i wygodniejsze błyskawiczne przelewy, korzystając z różnego rodzaju szybkich płatności internetowych (gdzie klient klikając na logo swojego banku ma możliwość zlecenia od ręki przelewu za zakupiony towar). Liczba klientów wybierających taką opcję wzrosła, jak podaje najnowszy raport „eCommerce 2012", z prawie 18 proc. w 2009 r. do 32 proc. w roku ubiegłym. - Tworząc sklep internetowy warto więc sięgać po oprogramowanie, które jest zintegrowane z systemem do bezpośrednich płatności - mówi Artur Wojtczuk.

Jak wynika z raportu eHandel, szybkie przelewy internetowe to przyszłość płatności w sieci. W Polsce jest obecnie 18 różnych systemów, które umożliwiają rozliczanie transakcji pomiędzy klientem a sklepem, poprzez konto bankowe kupującego. Najważniejsze z nich to: PayU, PayByNet, Przelewy24, Dotpay, PayPal czy Paylane. Własne rozwiązanie proponują klientom również banki - najbardziej popularny wśród nich jest system mTransfer, stworzony przez mBank. Różnią się one pomiędzy sobą poziomem bezpośredniości rozliczenia, szybkością realizacji przelewu i oczywiście prowizjami pobieranymi od sprzedawcy (średnio min. 2 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH