Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przyszłość stacji paliw to połączenie sklepu, gastronomii i punktu usługowego

  • Autor: Newseria
  • Data: 08-12-2015, 08:25
Przyszłość stacji paliw to połączenie sklepu, gastronomii i punktu usługowego
Stacja paliwowa Huzar (fot. materiały pras.)

Na polskim rynku stacji benzynowych jest coraz mniej miejsca dla tych, którzy chcą się ograniczyć tylko do sprzedaży paliw. Przyszłość to punkty sprzedaży łączące funkcje sklepu, gastronomii oraz punktu usługowego. Sieć Huzar zapowiada inwestycje zmierzające do tego, by przekształcić kolejne stacje marki zgodnie z tymi standardami oraz by poszerzyć sieć o kolejne stacje benzynowe.

Planowane inwestycje związane są z korzystną sytuacją na rynku paliwowym. Tania ropa oznacza, że właściciele stacji mają więcej wolnych środków na rozwój.

– Dla stacji paliw tania ropa oznacza zmniejszenie środków zaangażowanych w obrót, a tym samym zmniejszenie kosztów funkcjonowania stacji oraz możliwość przeznaczenia tych środków wycofanych z obrotu na inwestycje dla stacji, na właśnie dostosowywanie stacji do potrzeb klientów – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Ireneusz Jabłonowski, prezes zarządu spółki Huzar Polskie Stacje Paliw.

Jak dodaje, mimo że dziś jeszcze można spotkać stacje działające samodzielnie, gdzie można kupić wyłącznie paliwo, to takie podejście do biznesu staje się anachronizmem.

– Dzisiaj stacja to jest taki punkt, w którym klient otrzymuje pewien szereg usług i towarów, nie tylko może kupić paliwo, lecz także może zrobić drobne zakupy czy zjeść posiłek. Często jest to związane również z rozbudową infrastruktury stacji o myjnie automatyczne, serwisy dla samochodów czy okręgowe stacje kontroli.

Dlatego Huzar inwestuje i zapowiada kolejne inwestycje. Ireneusz Jabłonowski mówi, że te stacje, które dobrze funkcjonują i odnalazły się w nowych realiach, cały czas inwestują, rozbudowując swoją infrastrukturę o kolejne elementy.

– Przyszłość rynku paliwowego bez wątpienia jest związana z zapotrzebowaniem na paliwa przez konsumentów oraz zmieniającym się miejscem tankowania. Musimy mieć świadomość, że w dużym stopniu konsumpcja paliw przeniesie się do tzw. MOP-ów, czyli punktów przy drogach szybkiego ruchu, przy autostradach. Niemniej jednak przyszłość dla tej grupy stacji, którą ja reprezentuję, nie jest zagrożona.

W 2015 roku tylko w ostatnich miesiącach sieci Huzar, w której funkcjonuje niemal 100 stacji, przybyło kilka nowych, a następne już czekają na uruchomienie.

– Są kolejne stacje w planach – zapowiada prezes zarządu spółki Huzar Polskie Stacje Paliw. – 2016 rok to kontynuacja rozbudowy sieci o kolejne obiekty oraz umacnianie pozycji tych stacji, które już funkcjonują właśnie poprzez poszerzenie usług oferowanych na stacjach z zakresu towarów, w wielu przypadkach są już rozpoczęte przebudowy stacji, a przede wszystkim sklepów. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.