Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przyszłość to repozycjonowanie istniejących galerii handlowych

  • Property News
  • Autor: www.propertynews.pl
  • Data: 05-12-2013, 11:49

Średni poziom komercjalizacji istniejących galerii handlowych w regionie katowickim wynosi ok. 95 proc. Dodatkowe metry kwadratowe do wynajęcia wprowadziła, otwarta 18. września br., Galeria Katowicka. Rośnie więc konkurencja pomiędzy obiektami, klienci stają się coraz bardziej wymagający, a proces pozyskiwania najemców wydłuża się. Jak przewidują eksperci zgromadzeni na konferencji Property Forum Katowice, kolejne lata będą podobne, ale rynek ten nie jest zamknięty na nowe inwestycje.

Zdaniem Marka Noetzla, partnera w agencji Cushman & Wakefield Polska, sukces kolejnych inwestycji zależeć będzie od dobrego zdefiniowania produktu i jego profilowania. - To czy galeria odnosi sukces determinują najemcy i nie chodzi tu tylko o nowe marki. Cała sztuka polega na tym, aby ich skład był optymalny - podkreśla Marek Noetzel.

Jak dodaje, istotne znaczenie będzie mieć też repozycjonowanie galerii, które są na rynku 5, 10 czy 20 lat. Jego zdaniem, przyszłość należy nie tyle do nowych inwestycji, ile do repozycjonowania istniejących.

Tymczasem w stolicy Śląska już rośnie nowa konkurencja - w centrum miasta buduje się centrum handlowe Supersam. - Należy maksymalnie wykorzystać potencjał śródmiejskich galerii położonych w sąsiedztwie dworców. Przepływ ludzi jest wprawdzie ogromny, ale sztuką jest zamienienie gościa w klienta - wyjaśnia Marek Noetzel.

Zdaniem Edyty Bobek z Griffin Real Estate, która jest inwestorem domu handlowego Supersam, firma nie boi się konkurencji, bo projekt ma swoje atuty. - Dwa lata, które dzielą nas od otwarcia galerii, pozwolą wykreować centrum Katowic jako miejsce robienia zakupów. Nie zamierzamy konkurować z Galeria Katowicką, chcemy stworzyć dla niej ofertę uzupełniającą - przekonuje.



Zdaniem uczestników dyskusji dwa tak duże centra handlowe co prawda zamykają na pewien czas drogę do budowy kolejnych galerii handlowych w Katowicach, ale opracowywany właśnie plan zagospodarowania przestrzennego wskazuje jeszcze jedną atrakcyjną lokalizację dla tego typu przedsięwzięcia - na południu miasta, w okolicy ul. Kolejowej. Działki, na których mogą powstać galerie handlowe, należą do spółki Echo Investment i GC Investment. W opinii Michała Goliego, prezesa GCI, realizacja inwestycji może ruszyć w ciągu najbliższych dwóch lat.

Dyskonty alternatywą dla galerii handlowych?
Na śląskim rynku coraz wyraźniej swoją pozycję zaznaczają centra osiedlowe i dyskonty. Lokalni klienci wybierają je na miejsce codziennych zakupów. - Ten rynek świetnie funkcjonuje nawet w miejscowościach poniżej 10 tys. mieszkańców - uważa Krzysztof Gaweł, prezes zarządu, GREM Gemini Real Estate Management. - To prawdziwa konkurencja dla galerii czy delikatesów, bo można tam kupić także markowe towary. Takie obiekty buduje się wszędzie tam, gdzie są wolne lokalizacje - dodaje.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.