Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ptaszyński, PIH: Handel 4.0 to szansa dla małych sklepów na zwiększenie konkurencyjności (wideo)

Nowe technologie wykorzystywane w handlu 4.0 pozwalają tworzyć optymalne schematy zamówień i lepiej zarządzać półką, co przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności małych, niezależnych sklepów - mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Ptaszyński, PIH: Handel 4.0 to szansa dla małych sklepów na zwiększenie konkurencyjności (wideo)
Rozmowa z Maciejem Ptaszyńskim, dyrektorem Polskiej Izby Handlu. Fot. PTWP

Czym jest obecnie handel 4.0?

Handel 4.0 to rozwiązanie, które zmienia oblicze handlu detalicznego. Przede wszystkim zmienia w obszarze zarządzania asortymentem i w obszarze funkcjonowania sklepu, ponieważ w szczególności mniejsze sklepy, które walczą z dominującą pozycją dyskontów, m.in. przez szerszy asortyment, mogą dzięki dostępowi do narzędzi analitycznych dostarczanych przez dystrybutorów i franczyzodawców tworzyć optymalne schematy zamówień. Mogą też lepiej zarządzać półką, w taki sposób, aby zamawiać z jednej strony jak najszerszy asortyment, a z drugiej strony - aby ten asortyment był asortymentem najlepiej rotującym.

 

Handel 4.0 dostarcza również klientom spersonalizowaną ofertę, skraca czas pobytu w sklepie i  dzięki temu ułatwia zakupy. To też jest bardzo ważne z punktu widzenia placówek convenience, placówek handlu niezależnego, dla których czas realizacji zakupów tak naprawdę przekłada się na wymierną wartość dla klienta. Dzięki temu stają się one bardziej atrakcyjne niż wielkie obiekty, w których najpierw musimy przejść przez parking, zostawić samochód, znaleźć wózek, później chodzić po hali z tym wózkiem. Mały sklep z szerokim asortymentem pozwala konsumentom zaoszczędzić czas, którego mają coraz mniej.

Z punktu widzenia właścicieli sklepów, franczyzobiorców oraz dystrybutorów narzędzia inteligentne, narzędzia związane z aplikacjami mobilnymi i tym wszystkim, co tworzy handel 4.0 pozwalają na lepsze zarządzanie asortymentem i poprawę rentowności przy zwiększeniu jednocześnie konkurencyjności wobec głównych graczy, jakimi są dyskonty.

Czyli nowe technologie wchodzą do małych sklepów m.in. poprzez franczyzę?

Tak, dlatego tak bardzo ważna jest franczyza, w której niezależni polscy przedsiębiorcy działający na własny rachunek mogą korzystać z narzędzi analitycznych dostarczanych przez franczyzodawców, mogą korzystać z zasobów Big Data, mogą korzystać z rozwiązań, które absolutnie nie byłyby dostępne, gdyby funkcjonowali na własną rękę. Dlatego właśnie integracja jest tak ważna wśród niezależnych sklepów.

I to sprzyja sklepom w konkurowaniu z innymi sieciami handlowymi.

To jest w tym momencie - patrząc przyszłościowo - chyba główne narzędzie, które będzie służyło do nawiązania walki konkurencyjnej przez małe sklepy z wielkimi sieciami dyskontów, które z jednej strony posiadają potężną siłę zakupową, z drugiej - bazują na relatywnie małej liczbie pozycji asortymentowych. Poza tym dyskonty często są wspierane przez politykę producentów, którzy oferują im zupełnie inne warunki niż sklepom niezależnym.

Co jeszcze może pomóc małym sklepom w rozwoju?

Myślę, że wykorzystanie synergii, jaką daje integracja w oparciu o silnych partnerów hurtowych, wykorzystanie narzędzi analitycznych typu handel 4.0, rozwiązania mobilne i aplikacje wykorzystujące Big Data pozwolą w dużym stopniu nawiązać równorzędną walkę konkurencyjną z dominującą pozycją dyskontów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    PIH RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    EEC 2019 RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    małe sklepy RSS ALERT    /    handel 4.0 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.29.160
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.