REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ptaszyński z PIH na FRSiH: Trend na żywność prozdrowotną najbardziej widać w dużych miastach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2016, 18:08
Ptaszyński z PIH na FRSiH: Trend na żywność prozdrowotną najbardziej widać w dużych miastach
Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny w Polskiej Izbie Handlu. Fot. PTWP

Trzeba mieć świadomość tego, że trendy związane z żywnością prozdrowotna, eko, wegańską i tzw. żywnością „bez czegoś” dotyczą pewnej grupy klientów, a mianowicie konsumentów zamożnych z dużych ośrodkach miejskich - mówił Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny w Polskiej Izbie Handlu w trakcie debaty: "Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience" podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

REKLAMA

Niektórzy konsumenci utożsamiają lokalne marki z żywnością prozdrowotną. Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny w Polskiej Izbie Handlu tłumaczył, że z punktu widzenia Polskiej Izby Handlu dobrze, że część konsumentów w ten sposób na to patrzy, ponieważ każda decyzja konsumencka, która wpływa na to, że pewna grupa produktów od producentów lokalnych i krajowych zwiększa swój udział "na półce", jest jak najbardziej pożądana. 

Dodał, że trzeba mieć również świadomość tego, że trendy związane z żywnością prozdrowotna, eko, wegańską i tzw. żywnością „bez czegoś” dotyczą pewnej grupy klientów, a mianowicie konsumentów zamożnych z dużych ośrodkach miejskich. 

- Te sieci, które reprezentuje PIH działają w całej Polsce, również w mniejszych miejscowościach. Tam mniej jest tego typu produktów, ale też te trendy są wyraźne, z tego powodu, że jest ujednolicenie i globalizacja. Każdy ma obecnie dostęp do kampanii reklamowych i mediów społecznościowych, chociaż część produktów ekologicznych i np. nie zawierających laktozy jest w mniejszym stopniu reklamowana, nie jest to główny nurt - mówił.

Podkreślił, że nadal w Polsce jednym z najważniejszych kryteriów zakupowych wśród konsumentów jest cena. - Jeśli chodzi o decyzje konsumenckie, cena jest na samym szczycie, może nie na pierwszej pozycji, ale bardzo blisko. A produkty wegańskie i eko są droższe niż inny asortyment, więc jeśli mówimy o obszarach, które cechują się mniej zamożnym konsumentem, to te produkty nie będą miały tam aż takiego powodzenia - tłumaczył. 

Dodał, że jeśli chodzi o żywność prozdrowotną, to ważna jest lokalizacja i współpraca z dobrymi producentami. - Grupa producentów żywności prozdrowotnej stanowi dość zamknięty zbiór, więc współpraca między sklepami a producentami powinna odbywać się przez operatora franczyzowego albo przez integratora, który jest równocześnie dystrybutorem i hurtownikiem - mówił Maciej Ptaszyński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (33 613) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 149)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH