REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

PwC: wydatki na reklamę internetową w I półroczu br. wzrosły o 57 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 07-11-2008, 17:12

Wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły w połowie 2008 r. o 57 proc. w stosunku do połowy roku ubiegłego - wynika z badania przeprowadzonego przez IAB i PricewaterhouseCoopers (PwC). Zdaniem autorów badania, wartość wydatków na reklamę on-line wyniosła w I półroczu 2008 r. 531 mln zł w porównaniu do 339 mln zł w połowie ubiegłego roku.

REKLAMA

Największy udział w rynku miała reklama graficzna (36 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: reklama w wyszukiwarkach (26 proc.) oraz ogłoszenia drobne (22 proc.). W porównaniu z I połową 2007 r. reklama graficzna utrzymała swoją dominującą pozycję, choć jej udział w rynku spadł o 5 proc. Wzrost - w porównaniu do połowy ubiegłego roku - odnotował natomiast segment ogłoszeń drobnych (o 2 proc.), reklama w wyszukiwarkach (o 7 proc.) oraz e- mail marketing (o 1 proc.).

"Kierunek, w którym zmierza polski rynek, wyznaczany jest przez zjawiska, jakie miały miejsce na bardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach jest głównym motorem rozwoju reklamy w internecie. Przykładowo w Wielkiej Brytanii dominującą formą jest reklama w wyszukiwarkach - z udziałem w rynku na poziomie 58 proc., a kolejne miejsca zajmują reklama graficzna i ogłoszenia, z 21 proc. udziałami w każdym z tych segmentów" - wskazał dyrektor zespołu ds. usług dla sektora rozrywki i mediów w PwC Paweł Ożarowski.

Zdaniem analityków, szansą dla reklamy graficznej może być rozwój reklamy video, który ściśle wiąże sięáz dostępem do szerokopasmowego internetu. Obecnie jednak dostęp do niego jest w Polsce zdecydowanie mniejszy niż w innych krajach Unii Europejskiej.

"Na rynkach dojrzałych, dysponujących odpowiednią infrastrukturą, widać dynamiczny rozwój reklamy video - przykładowo w Stanach Zjednoczonych jej udział w całym rynku reklamy internetowej wzrósł z 1 proc. rok temu do 4 proc. wáIápółroczu 2008 r." - dodał Ożarowski.

W I półroczu 2008 r. najczęściej reklamowały się w internecie: sektor finansowy (12 proc. rynku), telekomunikacyjny (11 proc.), motoryzacyjny (10 proc.), mediów i rozrywki (7 proc.) oraz handlowy (4 proc.).

PricewaterhouseCoopers to firma zajmująca się m.in. audytem i świadczeniem usług doradczych i doradztwa podatkowego. Działa w 154 krajach i zatrudnia 153 tys. pracowników.

Interactive Advertising Bureau Polska (IAB) to stowarzyszenie działające na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród jego członków znajdują się portale i wortale internetowe, sieci reklamowe i agencje interaktywne.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH