Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

QuarticOn podsumowuje II kwartał 2019 r.

W II kwartale 2019 r. QuarticOn, technologiczna firma oferująca w formule SaaS rozwiązania dla branży e-commerce, koncertowała się przede wszystkim na zwiększaniu efektywności odświeżonej w ostatnich miesiącach oferty, poszerzaniu współpracy z partnerami technologicznymi i platformami sklepowymi, a także na rozwoju kanału partnerskiego. Spółka wygenerowała w tym okresie 1,14 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego 32% zrealizowane zostało na rynkach zagranicznych i podtrzymuje osiągnięcie break even point w IV kwartale br.

QuarticOn podsumowuje II kwartał 2019 r.
Fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 03-09-2019, 14:09

QuarticOn prowadził w II kwartale 2019 r. intensywne prace nad przygotowaniem i integracją wtyczek na SaaS-owe platformy e-commerce, które dają największy potencjał skalowania biznesu. W pierwszych dniach sierpnia uruchomił sprzedaż w pełnym modelu SaaS na skupiającej ponad 18 tys. sklepów internetowych platformie Shoptet, która jest największym dostawcą rozwiązań technologicznych w Czechach i na Słowacji. Wtyczka na Shopify znajduje się aktualnie na drugim etapie weryfikacji, do końca zbliżają się integracje z pozostałymi platformami.

Spółka podejmowała także działania wdrażające w życie nowy model sprzedaży, z nową ofertą produktową, ułożoną w pakiety funkcjonalności. Obecnie w jej ofercie znajduje się ok. 90 funkcjonalności, które są skutecznym narzędziem do optymalizacji sprzedaży dla wszystkich rodzajów e-commerce i które można wdrażać etapami lub grupami. Nowy model sprzedaży akceleruje proces pozyskiwania kolejnych klientów, a także pozwala obecnym na skorzystanie z rozwoju dodatkowych usług.

W analizowanym okresie Spółka opracowała zupełnie nowy program partnerski, który uruchomiony został pod koniec lipca.

Ponadto w II kwartale br. QuarticOn przygotował i złożył wniosek o dofinansowanie z Programu POIR 1.1.1. jednego ze swoich projektów rozwojowych o wartości ok. 8-10 mln zł, dotyczącego wykorzystania algorytmów sztucznej inteligencji w sektorze modowym branży handlu elektronicznego. Wniosek przeszedł wstępną weryfikację formalną, a w drugim tygodniu sierpnia Spółka zaprezentowała merytoryczne założenia projektu podczas panelu z ekspertami. Wyniki postępowania kwalifikacyjnego będą znane najprawdopodobniej we wrześniu.

W okresie kwiecień-czerwiec 2019 r. sprzedaż QuarticOn wyniosła 1,14 mln zł, czyli o 4% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. i 8% mniej w ujęciu kw/kw. EBITDA ukształtowała się na poziomie -0,55 mln zł, a wynik netto -1,20 mln zł.

– Mniejsza sprzedaż w ujęciu kwartał do kwartału jest głównie efektem zakończenia współpracy z dużym klientem z segmentu VOD, co także wpłynęło jednorazowo na wysokość churn-u w kwartale, a rozmowy z nowymi klientami z tego segmentu nie zostały jeszcze sfinalizowane. Z wyłączeniem sprzedaży do klientów VOD, Spółka odnotowała w II kwartale 2019 r. przychody na zbliżonym poziomie jak w poprzednim kwartale oraz 15% wzrost w ujęciu r/r. W II kwartale QuarticOn, zgodnie z założeniami, zoptymalizował koszty operacyjne, które były o 330 tys. zł niższe niż w I kwartale br., głównie w obszarach związanych z wynagrodzeniami, infrastrukturą IT oraz usługami. Pozytywne skutki obniżki kosztów pozwoliły na zmniejszenie ujemnych: wyniku EBITDA o 228 tys. zł kw/kw i wyniku netto o 202 tys. zł kw/kw. W bieżącym kwartale główny nacisk kładziemy na efektywność sprzedażową (szczególnie w nowych kanałach sprzedaży) oraz ciągle przyglądamy się wydatkom – tłumaczy Michał Giergielewicz, Członek Zarządu QuarticOn SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    Michał Giergielewicz RSS ALERT    /    QuarticON RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.