Radosław Krawczyk z Gemiusa: Podatek dobry dla dużych sieci, negatywny dla e-sklepów

Podatek obrotowy jest dobrą i ciekawą formą opodatkowania handlu, ale powinien być wprowadzony powoli i po konsultacjach z branżą. Może się okazać, że to dobra forma opodatkowania dużych sklepów spożywczych, ale słabo działa w innych obszarach – twierdzi Radosław Krawczyk, ekspert Gemiusa.
Według Radosława Krawczyka, podatek obrotowy w wysokości 2 proc. będzie dużym problemem dla niektórych branż działających w e-commerce.
– Sklepy sprzedające np. elektronikę i działające na niskich marżach będą musiały przerzucić koszt podatku na klienta, ponieważ często cała marża wynosi około 2 proc., więc sklepy musiałyby dopłacać do biznesu, gdyby nie podniosły cen – twierdzi ekspert.
Radosław Krawczyk uważa, że wszystko zależy od tego, jak podatek od e-handlu zostanie wprowadzony i jakie będą jego stawki.
– Niemniej każda zmiana w prawie czy podatkach odbija się negatywnie, bo zaskakuje przedsiębiorców – tłumaczy Radosław Krawczyk.
Podsumowuje, że podatek może w pewnym sensie uprościć życie przedsiębiorcy, ale istnieją także negatywne aspekty jego nałożenia.
– Podatek obrotowy upraszcza prowadzenie ksiąg, przedsiębiorcy nie będą obawiali się kontroli, ale może też utrudnić życie. Stanie się tak, jeśli będzie wysoki i wprowadzany chaotycznie. Na razie znamy tylko zapowiedzi, nie ma nawet konkretnego projektu ustawy – zauważa ekspert Gemiusa.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!