Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ranking Sieci Detalicznych: Biedronka wyżej niż Tesco

  • dlahandlu.pl
  • Autor: Kondej Marketing, www.dlahandlu.pl
  • Data: 12-09-2011, 10:31
Ranking Sieci Detalicznych: Biedronka wyżej niż Tesco

W bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych prowadzonego przez firmę badawczą Kondej Marketing większość ocenianych grup poprawiła swoją punktację. Wynika to głównie z zaangażowania większych wysiłków na poprawę jakości sieci, nieraz nawet kosztem ograniczenia rozwoju organicznego.

Jak wyjasnia Kondej Marketing, wszyscy konkurują ze wszystkimi, duzi zjadają małych, a sprytniejsi mali łączą swoje siły i gryzą wielkich po kostkach oferując świeże produkty i dostosowując asortyment produktów do swoich wiernych klientów.

W bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych po raz pierwszy na pierwsze miejsce wysunęła się sieć Biedronka (80,01), która wyprzedziła dotychczasowego lidera Tesco hipermarkety (79,98) zaledwie o 0,03 punktu. O awansie sieci Jeronimo Martins Dystrybucja zadecydowały świetne wyniki sprzedaży z 1 mkw. (4683 euro rocznie), stały rozwój organiczny, dynamiczna akcja reklamowa oraz konsekwentne inwestowanie w wizerunek, a szczególnie w przekształcanie typowych dyskontów w sklepy typu convenience. W tej wojnie dwóch gigantów Tesco nie zamierza składać broni, oferując głównie szerszy asortyment produktów w konkurencyjnych cenach i konsekwentnie rozwijając sieć mniejszych hipermarketów.

Do Top ten wkroczyła sieć Piotr i Paweł (70,49), która zastąpiła na tej pozycji Żabkę (70,44). Sieci te wyraźnie różnią się między sobą, jednakże łączy je konsekwentnie realizowana strategia rozwoju. Piotr i Paweł umiejętnie łączy formułę delikatesową z dostępnością asortymentową i cenową dla szerszej grupy klientów, a Żabka ma szanse wiele zyskać poprzez wprowadzenie produktów marki własnej i obniżeniu cen.

Interesująco wygląda klasyfikacja poszczególnych sieci na podstawie dynamiki w porównaniu z poprzednią edycją. Liderami w tej dziedzinie są ex equo Dino i Sieć 34, które zanotowały wzrost aż o 2,47 punktu. Wśród najbardziej dynamicznych sieci zwraca uwagę obecność Alma Delikatesy (wzrost o 1,97 punktu), która wyraźnie odżyła po poważnych rynkowych trudnościach w poprzednim okresie.

W obecnej edycji po raz pierwszy zamieszczamy ranking sieci zarządzanych przez firmy z dominującym polskim kapitałem. W tej kategorii liderem jest sieć Piotr i Paweł, która wyprzedza Polomarket (70,03) i supermarkety Stokrotka (65,73). W dziesiątce najwyżej ocenionych polskich sieci zwraca uwagę obecność Arhelanu (61, 09) i Topazu (60,15), które w swoich regionach skutecznie konkurują z międzynarodowymi handlowymi gigantami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH