Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ranking sieci handlowych: Biedronka goni Tesco, do TOP10 wchodzi sieć Piotr i Paweł

W edycji listopadowej Rankingu Sieci Detalicznych, przygotowanego przez Kondej Marketing, pierwsze miejsce nadal zajmuje Tesco (hipermarkety). Jednak dystans między siecią a drugą w klasyfikacji Biedronką zmniejszył się do zaledwie 0,34 pkt.

Awans o jedną pozycję (na ósme miejsce) zanotowała sieć convenience Żabka, która bliska jest realizacji ambitnego planu 230 nowych otwarć w bieżącym roku.

Do pierwszej dziesiątki awansowała sieć supermarketów Piotr i Paweł (10 miejsce), która zastąpiła na tej pozycji supermarkety Tesco. Jest to pierwsza sieć o wyłącznie polskim kapitale, która pod wieloma względami, w tym wizualizacji i jakości obsługi klientów, skutecznie konkuruje z operatorami międzynarodowymi.

Największy postęp w ostatnim miesiącu zanotowały jednak dwie sieci franczyzowe: Top Market i Koniczynka. Obie poprawiły swoje notowania o ponad 2 punkty: Top Market o 2,14 pkt., a Koniczynka o 2,00 pkt. Obie sieci znajdują się w fazie wzrostu ilościowego, poprawiając przy tym swoje dokonania pod względem jakościowym (wizualizacji placówek i jakości obsługi klientów).

Warto również zwrócić uwagę na aktywność sieci działających w formacie sklepów dyskontowych. Biedronka nadal jest bardzo aktywnym graczem, ale niezwykle interesujące są również ostatnie działania Lidla i Netto. Lidl w ciągu ostatnich miesięcy dokonał pod względem marketingowym więcej niż w kilku minionych latach. Klienci przestali wreszcie do znużenia słuchać, że „Lidl jest tani", a dowiedzieli się, że zakupy w tych sklepach to również przemyślany wybór. Firma zadbała o jakość produktów private label i podjęła intensywne działania promocyjne, by przekonać o tym swoich klientów.

Bardziej dyskretnie pod względem promocyjnym zachowuje się sieć Netto. Firma prowadzi bardzo zaawansowane działania promocyjne w skali lokalnej, czyli w regionach, z których wywodzą się jej klienci. Jednocześnie duńska sieć posiada ostatnio doskonałe notowania pod względem konkurencyjności cenowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Netto RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Top Market RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Hui Wam Woko 2010-11-30 09:25:57
    Co to za ranking? Jakie są jego kryteria? Do du..y taka lakoniczna wiadomość. To tak jakbym sobie stworzył sam ranking. Np Bomi wyprzeda Biedronkę, Tesco wypada z pierwszej 10 itp...
  • gin z butelki 2010-11-30 11:57:50
    racja kolego !
  • Andy 2010-12-04 09:18:42
    Dlaczego w Biedrze nie można płacić kartą???? Ktoś mi to wyjaśni? Przecież tracą mnóstwo klientów!
  • manna 2010-12-04 19:04:34
    A żabka to te liczby z sufitu bierze. Jak wiem to raczej ma poważne problemy ze znalezieniem chętnych do prowadzenia sklepów.W 2010 roku zrezygnowało ok 100 ajentów z prowadzenia sklepów. Obniżanie marż, zabieranie indeksów regionalnych,nakładanie kar finansowych. To nie zachęca do współpracy.
  • Biedron 2010-12-10 21:50:15
    Jesteście zryci. Bedronka the best o tym każdy wie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.152.38.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.