Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ranking sieci handlowych: Biedronka goni Tesco, do TOP10 wchodzi sieć Piotr i Paweł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2010, 23:57

W edycji listopadowej Rankingu Sieci Detalicznych, przygotowanego przez Kondej Marketing, pierwsze miejsce nadal zajmuje Tesco (hipermarkety). Jednak dystans między siecią a drugą w klasyfikacji Biedronką zmniejszył się do zaledwie 0,34 pkt.

Awans o jedną pozycję (na ósme miejsce) zanotowała sieć convenience Żabka, która bliska jest realizacji ambitnego planu 230 nowych otwarć w bieżącym roku.

Do pierwszej dziesiątki awansowała sieć supermarketów Piotr i Paweł (10 miejsce), która zastąpiła na tej pozycji supermarkety Tesco. Jest to pierwsza sieć o wyłącznie polskim kapitale, która pod wieloma względami, w tym wizualizacji i jakości obsługi klientów, skutecznie konkuruje z operatorami międzynarodowymi.

Największy postęp w ostatnim miesiącu zanotowały jednak dwie sieci franczyzowe: Top Market i Koniczynka. Obie poprawiły swoje notowania o ponad 2 punkty: Top Market o 2,14 pkt., a Koniczynka o 2,00 pkt. Obie sieci znajdują się w fazie wzrostu ilościowego, poprawiając przy tym swoje dokonania pod względem jakościowym (wizualizacji placówek i jakości obsługi klientów).

Warto również zwrócić uwagę na aktywność sieci działających w formacie sklepów dyskontowych. Biedronka nadal jest bardzo aktywnym graczem, ale niezwykle interesujące są również ostatnie działania Lidla i Netto. Lidl w ciągu ostatnich miesięcy dokonał pod względem marketingowym więcej niż w kilku minionych latach. Klienci przestali wreszcie do znużenia słuchać, że „Lidl jest tani", a dowiedzieli się, że zakupy w tych sklepach to również przemyślany wybór. Firma zadbała o jakość produktów private label i podjęła intensywne działania promocyjne, by przekonać o tym swoich klientów.

Bardziej dyskretnie pod względem promocyjnym zachowuje się sieć Netto. Firma prowadzi bardzo zaawansowane działania promocyjne w skali lokalnej, czyli w regionach, z których wywodzą się jej klienci. Jednocześnie duńska sieć posiada ostatnio doskonałe notowania pod względem konkurencyjności cenowej.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Biedron 10-12-2010, 21:50:
Jesteście zryci. Bedronka the best o tym każdy wie.
  • manna 04-12-2010, 19:04:
A żabka to te liczby z sufitu bierze. Jak wiem to raczej ma poważne problemy ze znalezieniem chętnych do prowadzenia sklepów.W 2010 roku zrezygnowało ok 100 ajentów z prowadzenia sklepów. Obniżanie marż, zabieranie indeksów regionalnych,nakładanie kar finansowych. To nie zachęca do współpracy.
  • Andy 04-12-2010, 09:18:
Dlaczego w Biedrze nie można płacić kartą???? Ktoś mi to wyjaśni? Przecież tracą mnóstwo klientów!

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH