Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Cztery globalne trendy w obszarze sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2017, 12:15
Raport: Cztery globalne trendy w obszarze sprzedaży
Fot. shutterstock

Druga edycja rocznego raportu „Salesforce: State of Sales” pokazuje światowe trendy w obszarze sprzedaży. W opracowaniu zebrano m.in. informacje o czynnikach, które obecnie mają największe przełożenie na wzrost przychodów firm.

Dlaczego niektóre firmy osiągają ponadprzeciętny w swojej branży wzrost obrotów, podczas gdy inne utrzymują stały poziom przychodów lub nawet notują systematyczny ich spadek?  Na to i inne ważne pytania z obszaru sprzedaży odpowiada raport „Salesforce: State of Sales”, przeprowadzony na grupie ponad 3100 firm z Europy, Azji, Ameryki Północnej i Australii. 

W badaniu zastosowano metodę porównawczą, zestawiając odpowiedzi udzielane przez trzy grupy przedsiębiorstw, wyodrębnione ze względu na dynamikę rocznych przychodów:

  • High Performers to firmy, które w ostatnim roku obrachunkowym znacznie zwiększyły roczne obroty,
  • Moderate Performers – obroty tych firm przez ostatni rok utrzymywały się na podobnym poziomie,
  • Underperformers to firmy, które w ciągu ostatniego roku zmniejszyły roczne obroty.

Porównując odpowiedzi każdej z kategorii, można wyciągnąć wnioski na temat skuteczności strategii, postaw (w tym hierarchii priorytetów) oraz technologii – ponieważ wyraźnie widać, co odróżnia najlepiej rozwijające się firmy od tych, które się kurczą.

Najsilniejsze czynniki wzrostu sprzedaży

Według szefów sprzedaży obecnie największe przełożenie na dynamikę obrotów firm mają:

  • doskonalenie w organizacji współpracy między działami połączone z wdrażaniem postaw wspierających sprzedaż,
  • ukierunkowanie wszystkich procesów sprzedażowych, marketingu i obsługi klienta na budowanie pożądanych wrażeń, doświadczeń i opinii klientów – ta kategoria działań ujęta jest w pojęciu customer experience,
  • szeroko rozumiane narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję – szczególnie analityka predyktywna, lead scoring, rozwiązania mobilne CRM (wspomagające obsługę klientów w dowolnych kanałach komunikacji, z dowolnego miejsca).

4 najważniejsze trendy

Analiza opinii liderów sprzedaży pozwoliła wykazać korelację między strategiami poszczególnych firm, a uzyskiwanymi przez nie wynikami. Niektóre strategie dają rezultaty w postaci dynamicznego wzrostu obrotów, podczas gry inne pozwalają firmom trwać na dotychczasowym poziomie. Jeszcze inne powodują, że przedsiębiorstwo się kurczy. Z odpowiedzi liderów, którzy osiągają najlepsze wyniki, wyłaniają się cztery globalne trendy. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH