Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport Gemius: Polacy są najbardziej mobilni w weekendy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ Gemius
  • Data: 28-03-2018, 12:57
Raport Gemius: Polacy są najbardziej mobilni w weekendy
fot. shutterstock

W lutym 2018 roku w soboty i niedziele średnio czterech na dziesięciu internautów łączyło się z internetem wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się również, że w analizowanym miesiącu kobiety chętniej niż mężczyźni przeglądały strony e-sklepów - wynika z raportu firmy Gemius.

W lutym z internetu skorzystało 27,9 mln Polaków. W tej grupie większości stanowili mężczyźni (było ich 14,3 mln, czyli o 700 tys. więcej niż kobiet). Przeglądający sieć wygenerowali w analizowanym miesiącu w sumie 55 mld odsłon. Przeciętnie jeden użytkownik sieci przeznaczył na to 2 godz. 9 min dziennie. Najwięcej osób połączyło się z siecią w poniedziałek 26 lutego (23,1 mln osób). Najmniej surfujących po internecie odnotowano w sobotę 10 lutego (21,5 mln).

W analizowanym miesiącu niemal 90 proc. wszystkich internautów połączyło się z siecią za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów (24,3 mln użytkowników). Prawie 80 proc. wykorzystywało w tym celu również urządzenia mobilne (21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,8 mln tabletami) - wynika z badania Gemius.

42 proc. internautów łączyło się z siecią w weekendy wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Okazuje się, że odsetek osób korzystających wyłącznie za pomocą tych urządzeń w dni powszednie wynosił 37 proc.

W analizowanym miesiącu najwięcej czasu w internecie spędzili internauci z Mazowsza. Przeciętny użytkownik sieci poświęcił tu na surfowanie ponad dwie doby (średnio 54 godz. i 10 min w miesiącu). W czołówce zestawienia znajdują się także województwa śląskie i małopolskie (odpowiednio 50 godz. i 59 min oraz 50 godz. i 20 min średnio miesięcznie na użytkownika). Województwem, którego mieszkańcy poświęcili na surfowanie po sieci najmniej czasu, jest opolskie. Średnio w lutym internauta z Opolszczyzny przeglądał strony WWW i aplikacje 41 godz. i 26 min. To niemal o 13 godzin mniej niż jego kolega z Mazowsza. Średnio polski internauta spędza w sieci 48 godz. i 39 min.

Gemius informuje, że w lutym strony związane z e-commerce były zdominowane przez płeć piękną. Z e-sklepów, porównywarek cen, pasaży handlowych czy zakupów grupowych korzystało średnio 4,5 mln kobiet dziennie. W przypadku mężczyzn średnia ta wyniosła 3,9 mln. O ile jednak mężczyźni poświęcili podobną uwagę sklepom i aukcjom internetowym (odpowiednio, średnio 2,3 mln i 2,1 mln użytkowników dziennie), o tyle kobiety chętniej odwiedzały strony WWW sklepów (średnio dziennie 3 mln użytkowniczek sieci na stronach e-sklepów oraz 1,7 mln na stronach z aukcjami internetowymi).

Jak wynika z analizy, zainteresowanie internautek sklepami online utrzymywało się w lutym na zbliżonym poziomie przez większość tygodnia. Wyraźny spadek miał miejsce w soboty, kiedy to e sklepy odwiedziło średnio 2,7 mln kobiet.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 551) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.