Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Klienci sklepów przy stacjach paliw najchętniej kupują napoje ciepłe i zimne

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 08-11-2016, 10:44
Raport: Klienci sklepów przy stacjach paliw najchętniej kupują napoje ciepłe i zimne
fot. shutterstock.com

Dla zdecydowanej większości klientów stacji benzynowych tankowanie to okazja do zakupu również innych produktów z ich oferty. Najczęściej wybieranymi artykułami są napoje gorące (kawa i herbata), które kupuje 39 proc. osób. Napoje zimne wybiera 35 proc. - wynika z badania aktywnych kierowców, wykonanego na zlecenie Santander Consumer Bank.

W pierwszej piątce towarów kupowanych przy okazji tankowania znalazły się również sprzęt
i części eksploatacyjne do samochodu (wybierane przez 22 proc. kierowców), papierosy (18 proc.) i prasa (13 proc.). 

Ciepłą herbatą i kawą właściciel stacji ma większe szanse skusić mężczyznę, niż kobietę. Ten element oferty wybiera ponad połowa panów (51 proc.) i tylko co piąta pani (18 proc.). Z kolei prawie dwa razy więcej kobiet, niż mężczyzn deklaruje, że zaopatrują się na stacji w materiały eksploatacyjne do samochodu (31 proc. vs 17 proc.). Kobiety również z większym prawdopodobieństwem sięgną po prasę. Kupuje ją 17 proc. pań, w porównaniu z 10 proc. mężczyzn. Natomiast 3 proc. mężczyzn zadeklarowało, że korzysta z dostępnej na stacji oferty upominków, kwiatów bądź maskotek, na co z kolei nie wskazała żadna z ankietowanych kobiet.

- Dla coraz większej liczby osób stacja benzynowa nie jest jedynie miejscem, w którym tankują samochód. Chętnie sięgamy też po pozostałe elementy asortymentu. To dlatego przygotowując z myślą o aktywnych kierowcach ofertę Visa TurboKARTA, zaproponowaliśmy, aby funkcja moneyback, pozwalająca odzyskać część wydawanych na stacjach kwot, obejmowała nie tylko koszt paliwa, ale wszystkie zakupy - komentuje Joanna Szczegielniak, Dyrektor Departamentu Kart Kredytowych Santander Consumer Banku.

Bank zapytał też kierowców, co decyduje o wyborze konkretnej stacji. Respondenci w równym stopniu wskazali na trzy kluczowe czynniki: odległość stacji od miejsca zamieszkania, oferowaną cenę paliwa oraz preferencję dla konkretnej marki. Warto zauważyć, że marka operatora stacji jest czynnikiem ważniejszym dla mężczyzn (48 proc. uważa ją za istotny element wyboru), z kolei dla kobiet kluczowa jest raczej lokalizacja. Bliskość stacji od miejsca zamieszkania wskazało jako ważny czynnik decydujący o wyborze aż 50 proc. pań. Mężczyźni znacznie częściej zwracają uwagę na ofertę gastronomiczną danego punktu (jako istotna wskazało ją 9 proc. badanych panów i trzy razy mniej kobiet). Z kolei dla kobiet znaczenie może mieć pomoc pracownika stacji przy tankowaniu. Co dziesiąta kobieta i tylko co dwudziesty mężczyzna będą skłonni szukać miejsca, gdzie można spodziewać się takiej obsługi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH