Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport Nielsen: Polacy coraz chętniej kupują online

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2012, 15:27
Raport Nielsen: Polacy coraz chętniej kupują online

Wyrastające jak grzyby po deszczu sklepy internetowe trafiły na dobry moment. Polacy coraz chętniej kupują online, a internet ma coraz większy wpływ na to co, a przede wszystkim, gdzie i za ile kupujemy.

W korzystaniu z internetu pod kątem zakupów spożywczych zwyczaje Polaków nie różnią się od zwyczajów przeciętnego Europejczyka - internet dla okolo 50 proc. jest przede wszystkim źródłem informacji o produktach.

Najczęściej poszukujemy informacji o cenie produktu lub opinii innych konsumentów a także aktualnych wiadomości o promocjach i okazjach (50 proc.). Chętnie przeglądamy również sklepowe broszury, porównujemy ceny czy szukamy kuponów zniżkowych. I nic w tym dziwnego - na tle Europy jesteśmy znacznie bardziej wrażliwi na wahania cenowe, które w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy miały znaczny wpływ na nawyki zakupowe dla 71 proc. Polaków (w porównaniu z 51 proc. dla Europy).

Stajemy się też coraz bardziej świadomymi konsumentami - dla ok. 46 proc. konsumentów w Polsce informacje na opakowaniu dotyczące produktu są ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Bardziej niż przeciętny Europejczyk przejmujemy się również wpływem jedzenia na nasze zdrowie i pod tym kątem modyfikujemy naszą listę zakupów. Około połowa internautów przynajmniej raz w tygodniu poszukuje w internecie szczegółowych informacji o produkcie lub przegląda strony producentów.

Mimo że chętnie śledzimy opinie innych konsumentów, sami nie jesteśmy zbyt aktywni w sieci - 7 proc. Polaków (8 proc. to średnia ‘europejska') bierze czynny udział recenzując i komentując produkty w mediach społecznościowych.

Być może przyczyną jest fakt, że w dalszym ciągu internet dla większości Europejczyków, w tym Polaków, pozostaje nie głównym, a jednym z wielu źródeł informacji - w przeciwieństwie do np. Wielkiej Brytanii, gdzie większość konsumentów właśnie w internecie spędza ponad połowę czasu przeznaczonego na poszukiwanie informacji o produktach czy okazjach.

O ile poszukiwanie w sieci informacji o produktach czy promocji jest dla większości polskich internautów czynnością codzienną lub wykonywaną kilka razy w tygodniu, to samych zakupów przez internet dokonujemy nieco rzadziej - 59 proc. respondentów kupuje produkty w sieci przeciętnie raz na miesiąc.

Polacy kupują w internecie szczególnie dużo biżuterii oraz ubrań. Spora część naszych zakupów internetowych stanowi sprzęt elektroniczny. Produktów spożywczych kupujemy mniej niż przeciętny Europejczyk. Natomiast podobnie jak i dla pozostałych mieszkańców starego kontynentu, poza ubraniami duża część naszych zakupów internetowych powiązana jest ze spędzaniem wolnego czasu - kupujemy więc książki, gry, bilety do kina bądź rezerwujemy wakacje.

Co ciekawe, Polacy dużo chętniej kupują w sieci części samochodowe bądź motocyklowe (15 proc.  w porównaniu z 9 proc. średnią europejską).

Wciąż stosunkowo małym zainteresowaniem zarówno w Polsce jak i w Europie cieszą się listy życzeń czy też listy zakupów, umożliwiające łatwy i szybki dostęp do wcześniej wybranych produktów - korzysta z nich mała grupa ok. 4 proc. internautów.

Global Online Consumer Survey jest międzynarodowym badaniem prowadzonym od 2005 na próbie ponad 28 000 użytkowników internetu w 56 krajach. Dotyczy opinii respondentów na temat ekonomii, zwyczajów zakupowych, finansów i ich największych obaw. Przy doborze reprezentatywnej próby dorosłych użytkowników Internetu w każdym kraju wykorzystano kryteria demograficzne. Kwoty weryfikowane są przez Nielsen na poziomie danego kraju, dla części krajów zostały dobrane szacunkowo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH