Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Raport o konsumentach: Rośnie siła nabywcza kobiet i seniorów

Rosnąca siła nabywcza kobiet, starzejące się społeczeństwa i „Millenialsi”, rozwój klasy średniej i nowe technologie to główne globalne trendy kształtujące zachowania nabywcze konsumentów na świecie zaprezentowane w raporcie przygotowanym przez firmę badawczą Trajectory na zlecenie banku HSBC. Na tle konsumentów z innych europejskich państw Polaków wyróżnia otwartość na nowe produkty, ukierunkowanie na poszukiwanie najlepszej ceny oraz – największa wśród gospodarek rozwijających się w tej części świata – skłonność do zakupów przez internet.

Raport o konsumentach: Rośnie siła nabywcza kobiet i seniorów
Fot. shutterstock

Raport powstał na podstawie badania, w którym wzięło udział ponad 90 tys. konsumentów z 20 krajów, w tym z Polski i jej głównych rynków eksportowych – Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Na podstawie wyników tego badania autorzy raportu przeanalizowali potrzeby i oczekiwania konsumentów, które będą wyznaczały kierunki rozwoju rynku produktów i usług skierowanych do klientów indywidualnych na rynku globalnym i na poziomie poszczególnych krajów.

- Ewolucja potrzeb i oczekiwań konsumentów to jedno z głównych wyzwań, przed jakimi stoją współczesne firmy. Od tego, czy będą one potrafiły wystarczająco wcześnie zidentyfikować nadchodzące zmiany i dostosować do nich swój model biznesowy, będzie zależało ich przetrwanie. Zjawiska te są istotne dla znacznie szerszego spektrum przedsiębiorstw niż tylko producenci czy dystrybutorzy produktów i usług skierowanych do konsumentów. Będą miały wpły na działanie firm funkcjonujących na różnych etapach łańcucha dostaw, od małych producentów specjalistycznych części, po międzynarodowe korporacje z sektora sprzedaży detalicznej - powiedział Martin Reichel, członek zarządu HSBC Bank Polska S.A., odpowiedzialny za Pion Bankowości Komercyjnej i Globalnej.

- Dla przedsiębiorstw prowadzących działalność międzynarodową dodatkowym wyzwaniem będzie rozeznanie sytuacji zarówno na ich rynkach macierzystych, jak i na poszczególnych rynkach zagranicznych, na których są obecne. Na łamach naszego raportu staramy się wskazać cechy wspólne i różnice między konsumentami z różnych krajów, mając nadzieję, że zainspiruje to polskie i zagraniczne firmy do przygotowania się na nadchodzące zmiany - dodał.

Kobiety rosną w siłę w roli konsumentów (także „męskich” produktów)

Postępująca emancypacja ekonomiczna kobiet sprawia, że rośnie ich siła nabywcza. W zależności od części świata poddanej analizie, ma to związek z podejmowaniem pracy zarobkowej przez kobiety, które do niedawna skupiały się na prowadzeniu gospodarstw domowych, czy też z zajmowaniem coraz wyższych stanowisk i uzyskiwaniem coraz wyższych dochodów.

Z danych Światowego Forum Ekonomicznego wynika, że w ciągu ostatniej dekady liczba kobiet aktywnych zawodowo wzrosła o 250 milionów w ujęciu globalnym. Zmienia się rola kobiet w gospodarstwach domowych i w społeczeństwach. Coraz częściej dokonują one wyborów konsumenckich w grupach produktowych „zarezerwowanych” dotychczas dla mężczyzn.

więcej informacji:

konsumenci RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    klienci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.