REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport PMR: Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015

  • Autor: OW, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2016, 14:51
Raport PMR: Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015
Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015. Fot. shutterstock

– Na zwiększenie sprzedaży kosmetyków w dyskontach wpływa ich ogólny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich lat, oraz przede wszystkim powiększenie oferty kosmetyków – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Paulina Walewska, analityk rynku detalicznego z firmy PMR.

REKLAMA

Kosmetyki kupujemy głównie w drogeriach, hipermarketach i dyskontach – wynika badania firmy PMR przygotowanego na potrzeby raportu  „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2016”.

Najbardziej popularnym miejscem zakupów kosmetyków są drogerie (79 proc.). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86 proc.), niż mężczyźni (67 proc.). Kolejnym popularnym miejscem zakupu kosmetyków według respondentów są hipermarkety. Kosmetyki kupuje w nich blisko 25 proc. badanych.

Na trzecim miejscu dyskonty, które w ostatnich latach mocno poszerzyły oferty kosmetyków zarówno tych markowych jak i pod markami własnymi. W zeszłorocznej edycji dyskonty zajmowały czwarte miejsce w tym zestawieniu, a w edycji z 2014 r. dopiero siódme.

To dowodzi, że strategia wprowadzenia szerszej oferty kosmetycznej była dobrym posunięciem i przyniosła spodziewane efekty. Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015.

– Na zwiększenie sprzedaży kosmetyków w dyskontach wpływa ich ogólny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich lat, oraz przede wszystkim powiększenie oferty kosmetyków – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Paulina Walewska, analityk rynku detalicznego, PMR.

Dodaje, że Biedronka w pierwszym kwartale 2015 r. rozszerzyła swoją ofertę kosmetyków o ok. 50 pozycji czołowych producentów polskich i zagranicznych (m.in. Tołpa, Bielenda, Perfecta, Eveline, Gliss Kur, Timotei, Schauma, Old Spice, Gillette) ale także kosmetyki do makijażu marki Bell. W odpowiedzi na działania konkurenta, również Lidl poszerzył asortyment kosmetyków w swoich sklepach, jednak na mniejszą skalę. Konsumenci mogą teraz podczas codziennych zakupów zaopatrzyć się również w różnorodne kosmetyki, z czego korzystają, a udział dyskontów w sprzedaży kosmetyków rośnie.

– Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków przebudowują swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii. Zyskują one odmienne niż w pozostałej części sklepu regały, oznaczenie lub oświetlenie, co ma sprzyjać spokojnej atmosferze zakupów kosmetycznych. Asortyment również jest wzbogacany, głównie o kosmetyki kolorowe i perfumy. Takie działania w ubiegłych latach zostały podjęte między innymi przez hipermarkety Carrefour i E.Leclerc – tłumaczy Paulina Walewska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 990) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 706 548)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH