Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Raport: Polacy wybierają wizyty w centrach handlowych zamiast e-zakupów

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 09-12-2013, 12:41

Trwa szał poszukiwania świątecznych prezentów. Pomimo rosnącej popularności e-commerce, wielu Polaków wybiera zakupy w centrach handlowych. Co więcej, ponad 1/3 traktuje je, jako ciekawą formę spędzenia wolnego czasu. Jak galerie handlowe powinny rywalizować o klienta ze sklepami internetowymi pokazuje raport "Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta" przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania SW Research.

Wyniki badania pokazują, że wyjście do centrum handlowego nie służy jedynie zakupom, ale poszukiwaniu wartości dodanej, której nie mogą zapewnić sklepy online. 36 proc. klientów deklaruje, że przychodzi do galerii także po to, aby skorzystać z oferty rozrywkowej centrum. Dla 26 proc. jest to miejsce spotkań, a 20 proc. odwiedza je, aby skorzystać z oferty usługowej.

- Galerie handlowe coraz częściej stają się niejako centrum miejskiego życia. Wykorzystując ten potencjał i reagując na zmiany w otoczeniu zarządzający centrami dostosowują ich funkcjonalności do ewaluujących potrzeb społeczeństwa i rozwijają kolejne obszary swojej działalności. Ważne jednak, aby wyznaczony profil rozwoju był adekwatny do potrzeb i opierał się na odpowiedniej strategii komunikacji z otoczeniem - komentuje Anna Wrzosk, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network.

Według uczestników badania najważniejszymi zaletami robienia zakupów w galerii handlowej w porównaniu do sklepów internetowych są: możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów (72 proc.) oraz oceny jakości towaru (54 proc.). Dla blisko połowy respondentów ważne było także natychmiastowe odebranie zakupów (49 proc.) oraz porównanie różnych produktów (47 proc.). Niemal co trzecia osoba za zaletę uznała skorzystanie z porady obsługi sklepu oraz łatwość zwrotów lub wymiany towarów. Robienie zakupów ze znajomymi doceniło 27 proc. badanych.

Z kolei ponad połowa badanych, jako główne zalety robienia zakupów w sklepach internetowych wymieniła możliwość dostawy produktu bezpośrednio do domu (63 proc.), oszczędność czasu (61 proc.), a także niższą cenę (54 proc.). Co ciekawe, trzech na dziesięciu respondentów wskazało na łatwy dostęp do opinii innych klientów o produkcie, a jedna czwarta na możliwość porównania różnych produktów z tej samej kategorii.

- Praktycznie nieograniczony dostęp do Internetu, już nie tylko w domu, czy pracy, ale prawie wszędzie za pośrednictwem smartfonów czy tabletów, widocznie przełożył się na popularność i szybki rozwój e-commerce. A im częściej Polacy korzystają ze sklepów internetowych, tym bardziej traktują galerię handlową tylko jako przymierzalnię. Czy i nasze galerie wkrótce będą zmagać się z plagą tzw. window shopping? A może wykorzystają efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) znajdą sposób na zatrzymanie klienta w swoich progach? Fakt, że klienci coraz częściej szukają informacji o interesujących ich produktach w Internecie pokazuje, że to tam w dużej mierze powinna się przenieść komunikacja z klientami - podsumowuje Elwira Jastrzębska, Consultant & Project Leader w On Board PR Ecco Network, współautorka raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.