Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Raport: średnia wartość zakupów w małych sklepach w lipcu br. wyniosła prawie 15 zł

W lipcu 2019 r. średnia wartość zakupów w małych sklepach wyniosła 14,9 zł, była o 1,4 proc. wyższa niż w czerwcu br. i o 7 proc. wyższa niż rok wcześniej, wyraźnie wzrosła sprzedaż m.in. octu i przypraw - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku i Polskiej Izby Handlu.

Raport: średnia wartość zakupów w małych sklepach w lipcu br. wyniosła prawie 15 zł
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 20-08-2019, 17:28

Jak wskazują autorzy opublikowanego we wtorek raportu, w ostatnim miesiącu w sklepach małoformatowych wyraźnie wzrosła sprzedaż m.in. octu (wydatki na te kategorię były ponad dwa razy wyższe niż w czerwcu) i przypraw (wzrost o ponad 50 proc.). "Dane z paragonów potwierdzają, że w wielu domach lipiec to czas przygotowywania przetworów z warzyw, głównie ogórków" - zaznaczyli.

"Warto jednak podkreślić, że sprzedaż tych kategorii niewiele zmieniła się w porównaniu z lipcem ubiegłego roku" - dodali. "Wysokie ceny owoców nie zachęcały jednak do przygotowania dżemów - w lipcu 2019 r. wartość sprzedaży cukru żelującego była o prawie 50 proc. niższa niż rok wcześniej" - napisano.

Z danych CMR i PIH wynika, że okresie od stycznia do lipca 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. o 8 proc. "Wzrost ten wynikał po części z wyższych niż przed rokiem cen, ale także z nieco wyższej liczby transakcji i większej liczby opakowań wkładanych do koszyka" - podano.

Z raportu wynika ponadto, że w lipcu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,2 proc. wyższa niż w lipcu 2018 r., chociaż liczba transakcji była nieco niższa niż rok temu. "W porównaniu z czerwcem 2019 r. odnotowano w tym formacie placówek spadek zarówno obrotów (o 3,1 proc.), jak i liczby transakcji (o 4,5 proc.)" - czytamy.

Według autorów raportu, "spadki w ujęciu rok do roku to efekt niższych temperatur - w tym roku lipiec był chłodniejszy niż w 2018 r., co przełożyło się na mniejsze zakupy m.in. piwa (liczba paragonów z tą kategorią była o 6 proc. niższa niż w lipcu 2018 r.) i lodów (spadek o 8 proc.)". "Mimo to, łączne obroty sklepów małoformatowych w 2019 r. były o 6,2 proc. wyższe niż rok temu, jednak duża część tego wzrostu wynika z wyższych niż przed rokiem cen" - zaznaczono.

Wskazano również, że w lipcu br. klienci sklepów małoformatowych kupili więcej i zwiększyli swoje wydatki m.in. na papierosy i inne produktów tytoniowe, wódki smakowe (wzrost wydatków o 12 proc.), dań gotowych (wzrost aż o 27 proc.), produkty mleczne, a także słodycze.

Centrum Monitorowania Rynku jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w pozyskiwaniu i analizach danych transakcyjnych ze sklepów detalicznych.

Polska Izba Handlu jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego, zrzeszającą ok. 30 tys. sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firm usługowych. PIH działa na rynku od 1997 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    małe sklepy RSS ALERT    /    raport RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.