Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Raport: Większość produktów marek własnych Amazona to niewypały

Choć do Amazona trafia 52,4 proc. wydatków na zakupy online w USA, większość produktów pod własnymi markami koncernu to sprzedażowe niewypały, a dotyczące go obawy są przesadzone - wynika z raportu EMarketera przytaczanego przez agencję Bloomberga.

Raport: Większość produktów marek własnych Amazona to niewypały
fot. shutterstock

EMarketer przeanalizował 23 tys. towarów dostępnych na Amazonie. Specjaliści brali pod uwagę rankingi sprzedaży i liczbę recenzji pozostawianych przez klientów, które traktowali jako wskaźniki wolumenu sprzedaży. Stwierdzili przy tym, że większość produktów własnych koncernu nie odnosi sukcesu komercyjnego i pozostaje w tyle za konkurencyjnymi producentami nawet w tych przypadkach, w których bywają specjalnie promowane. Do wyjątków należą artykuły codziennego użytku w rodzaju baterii AmazonBasics. W innych kategoriach, takich jak odzież, marki Amazona w rodzaju "A for Awesome" nie wyróżniały się - stwierdzili analitycy. Podkreślili zarazem, że firma rywalizuje głównie ceną, natomiast zaniedbuje budowanie świadomości i przywiązania do swoich marek.

Jak przypomniała agencja Bloomberga, według wrześniowych badań Kantar Media marka AmazonBasic pojawia się w pierwszej trójce wyników na Amazonie w ponad połowie przypadków wyszukiwania słów kluczowych powiązanych z bateriami - częściej niż Energizer i Duracell. Przytaczane przez agencję badanie 1010data z 2016 r. wykazało z kolei, że firma Jeffa Bezosa kontrolowała 94 proc. całkowitej sprzedaży internetowej baterii. Z tego samego roku pochodzi artykuł Bloomberga poświęcony przypadkowi producenta stojaków laptopowych, których sprzedaż załamała się po wprowadzeniu w ramach AmazonBasic podobnego akcesorium w blisko dwukrotnie niższej cenie.

Firma analityczna TJI Research oszacowała, że koncern Jeffa Bezosa sprzedaje na swojej platformie produkty ponad 550 marek własnych oraz zewnętrznych, ale dystrybuowanych wyłącznie za jej pośrednictwem. Pod markami własnymi Amazona sprzedawane są m.in. baterie, przybory higieniczne, ubrania, meble i przekąski. Bloomberg wskazał, że większość marek Amazona trafiła do sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat. Jak zauważyła agencja, rozległość oferty, a także możliwości jej promowania i konkurowania z towarami zewnętrznych sprzedawców na platformie wzbudzają obawy prawodawców i organów antymonopolowych na całym świecie.

Amerykańska senator Elizabeth Warren wskazała w marcu przypadek Amazona jako jeden z argumentów na rzecz podzielenia największych spółek technologicznych. W Austrii sprzedawcy jeszcze w grudniu złożyli przeciwko koncernowi skargę antytrustową. Pozycję rynkową platformy badają również Komisja Europejska i niemieckie biuro ochrony konkurencji. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    USA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.