Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Raport: Większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce

DHL Supply Chain opublikował swój najnowszy raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce.

Raport: Większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2019, 11:13

Te nowe wnioski płyną z globalnego badania ankietowego, w którym udział wzięło niemal 900 decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką lub łańcuchem dostaw oraz za e commerce.

Okazuje się, że 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad doprowadzeniem do pełnego wdrożenia strategii, mimo że 70% respondentów ocenia e-commerce jako „bardzo ważny” lub „niezmiernie ważny” aspekt swojej działalności pod względem wielkości sprzedaży i przychodów.

W raporcie zatytułowanym “Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom” przedstawiono także główne bariery stojące na drodze do pełnego wdrożenia strategii, którymi są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, szybkość dostawy i ograniczenia istniejącej infrastruktury.

- Wyraźnie widać znaczenie uwzględniania wysokiej jakości obsługi klienta w strategii e commerce, przy czym oczekiwania klientów stale ewoluują i zmieniają się, powodując, że na firmach niezmiennie ciąży presja, by rozbudowywać ofertę e-commerce – a także nowe łańcuchy dostaw, jakie są do tego potrzebne – co powoduje problemy z pełną implementacją. Łańcuchy dostaw muszą nadążać za nowymi modelami biznesowymi, oczekiwaniami w zakresie obsługi i potrzebami technologicznymi klientów i odpowiednio na nie reagować, by zdobywać nowych i zatrzymywać dotychczasowych - mówi Nabil Malouli, Global e-Commerce Product Lead w DHL Supply Chain.

Wciąż rosnące wymagania w zakresie handlu elektronicznego oznaczają, że w ciągu następnych 3-5 lat ponad 50% firm będzie dokonywać jakiejś zmiany w swojej strategii dystrybucyjnej. By poradzić sobie z tą presją, wiele firm decyduje się na współpracę z zewnętrznym partnerem logistycznym (3PL), aby zwolnić wewnętrzne zasoby i możliwości na rzecz szybkiego i skutecznego skalowania działalności w celu kapitalizowania szans, jakie daje e-commerce.

-Wiele firm decyduje się na współpracę z dostawcami 3PL, którzy pomagają im odpowiednio reagować na zmieniające się otoczenie, jednocześnie udostępniając swoją wiedzę i elastyczność, by spełniać zmieniające się oczekiwania klientów - dodaje Malouli.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.