REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport: Zakupy w internecie pod lupą

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2015, 10:17
Raport: Zakupy w internecie pod lupą
(fot. Fotolia)

Zakupy przez Internet Polacy najczęściej robią w poniedziałki. W tym dniu w e-sklepach wydajemy też najwięcej. W kolejnych dniach tygodnia liczba transakcji maleje, najniższy poziom osiągając w sobotę - wynika z danych prowadzonego przez KIR systemu bezpośrednich płatności internetowych Paybynet.

REKLAMA

W niedzielę co prawda wracamy na zakupy, ale wydajemy znacznie mniej - uśredniona wartość zakupów tego dnia jest najniższa. Ze statystyk KIR wynika również, że w e-sklepach kupujemy najczęściej w godzinach przedpołudniowych i wieczorami. 

Z danych KIR za minione pół roku wynika, że w pierwszym dniu tygodnia realizowanych jest 18,26 proc. transakcji, przy średniej wartości jednej transakcji wynoszącej ok. 163 zł. W tym najbardziej intensywnym, jeśli chodzi o zakupy on-line, dniu tygodnia liczba zamówień jest większa o prawie 60 proc. niż w najspokojniejszą pod tym względem sobotę. Jeszcze większa różnica widoczna jest w ujęciu wartościowym - między poniedziałkiem a sobotą wynosi ona średnio aż 92,6 proc.

Zdaniem Artura Wojtczuka, dyrektora Linii biznesowej płatności internetowe w KIR, taki rozkład transakcji może mieć kilka przyczyn. Im bliżej końca tygodnia tym mniejsze są szanse na otrzymanie przesyłki przed weekendem. - W weekend nie funkcjonują usługi kurierskie czy pocztowe, czyli nie możemy ani wysłać ani odebrać towaru, a zazwyczaj nie można też zrealizować odbioru osobistego. Mimo, że wykorzystując Paybynet, który działa 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, za zakupy zapłacimy w każdej chwili, a sklep natychmiast otrzyma informację o płatności, to procesy związane z dostawą zwykle są uruchamiane dopiero w poniedziałek - komentuje Wojtczuk.

- Mamy też świadomość, że co prawda w sklepach internetowych zakupy zrobimy także w sobotę czy niedzielę, ale fizycznie ktoś obsłuży nasze zamówienie pierwszego dnia roboczego po dniach wolnych. Mniej zakupów w dni wolne to również pochodna naszego stylu życia. Ten czas często spędzamy poza domem i - jak zaobserwowaliśmy - im ładniejsza pogoda i dłuższy weekend, tym mniej odnotowujemy transakcji - dodaje.

Od zakupowego szczytu w poniedziałek liczba transakcji maleje aż do soboty, po czym od niedzieli powraca trend wzrostowy. Natomiast średnia wartość pojedynczych zakupów, również najwyższa w pierwszym dniu tygodnia, osiąga najniższy poziom w niedzielę. W analizowanym okresie było to 131,22 zł. Łączna wartość transakcji, podobnie jak ich liczba, jest najniższa w sobotę.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • maciej kowal 20-07-2015, 12:08:
Miałem ostatnio problem z reklamacją tostera kupionego na allegro. Okazało się, że mam jakieś ograniczenia w reklamacji, bo nie kupiłem od przedsiębiorcy tylko od zwykłego człowieka. Dopiero po pomocy prawników z uważaj.pl wymieniłem toster na nowy

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH