Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Real dementuje pogłoski na temat rezygnacji z polskiego rynku

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-10-2008, 13:55
Real dementuje pogłoski na temat rezygnacji z polskiego rynku

Na temat plotek o rezygnacji Reala z rozwoju na polskim rynku detalicznym i przyszłości niemieckiej sieci hipermarketów w Polsce z Kefem van Helbergenem, prezesem zarządu sieci Real - rozmawia serwis portalspozywczy.pl.

Wśród dostawców i firm obsługujących polski oddział Reala pojawiły się pogłoski, że sieć zamierza wycofać się z polskiego rynku i sprzedać wszystkie sklepy. Wymienia się już nawet potencjalnych nabywców...

Z zasady nie komentujemy pogłosek, ale wystarczy spojrzeć na mój plan dnia. Wszystkie spotkania, które odbywam, są związane z rozwojem naszej sieci w Polsce i budową jej przyszłości na tym rynku.

Absolutnie nie ma mowy o tym, że Real jest na sprzedaż i wkrótce zniknie z naszego rynku?

Tak ja wspomniałem wcześniej, wszystkie nasze działania są ukierunkowane na dalszy rozwój.

Czy Real rozważa sprzedaż sklepów, które mają niską rentowność lub działają w lokalizacjach, w których placówki się kanibalizuja, np. w Słupsku lub Opolu?

W przypadku takich lokalizacji jak np. Słupsk mamy pewien pomysł na rozwiązanie problemu. Profil sklepu w centrum handlowym Jantar, który ruszy za kilka dni, będzie miał inny asortyment niż Real działający po sąsiedzku. Jeden będzie miał charakter delikatesowy, a drugi ekonomiczny. Każdy z nich będzie ściągać do siebie innych klientów. Polska nie jest tu wyjątkiem, ponieważ różnice w doborze asortymentu w przypadku placówek tej samej sieci, działających obok siebie, sprawdzają się w innych krajach..Zazwyczaj udaje się to pogodzić, a moim zadaniem będzie ocenić, jak obie placówki współistnieją obok siebie.

Kiedy zdecyduje Pan o tym, czy sklepy mogą efektywnie działać obok siebie albo czy należy je zamknąć i sprzedać?

Być może nie będzie trzeba podejmować takich decyzji. Zazwyczaj w takich sytuacjach pozostawia się pewien czas na przystosowanie się do warunków, w jakich działają markety sąsiadujące ze sobą.

Rozwój organiczny hipermarketów w naszym kraju mocno zwolnił. Z wielkiej czwórki zachodnich koncernów tylko Real nie rozwija mniejszych formatów sklepów. Czy planuje Pan w tej kwestii zmianę strategii?

Jednym z kryteriów decydujących jest prawodawstwo. Potencjał jakim dysponujemy, jest wciąż bardzo duży i nie w pełni wykorzystany. Dotychczas rozwój rynku miał charakter ekstensywny i wyrażał się głównie działaniami ukierunkowanymi na powiększenie powierzchni sprzedaży. Natomiast wraz ze wzrostem konkurencji, podejmujemy inne działania mające zachęcić klientów do naszej oferty. Wymienię tu akcje promocyjne, politykę cenową, czy też odpowiednie dobieranie asortymentu.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wally 16-10-2008, 09:18:
Dajcie Panowie spokój z Wal-Martem, który wchodzi i wychodzi z polski od kilku lat? Może i kiedyś przyjdzie, ale kupi od razu Reala, żabkę i eko holding!
  • Olek 16-10-2008, 08:44:
Ponoć Real ma sprzedać kila sklepów Wal-Martowi.
  • Aleks 15-10-2008, 23:37:
Właśnie będzie mniej miejsca, bo schedę po nim przejmą najwięksi

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH