Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Real: Marki na wyłączność to dobry pomysł dla trudnych kategorii

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2012, 14:10
Real: Marki na wyłączność to dobry pomysł dla trudnych kategorii
Jarosław Moc, dyrektor Pionu Marki Własnej, Operacyjnego Wsparcia Sprzedaży i Zarządzania Cenami w Real Polska

Na temat rozwoju marek własnych, barier wejścia w niektóre kategorie i postrzegania produktów private label przez klientów rozmawiamy z Jarosławem Mocem, dyrektorem pionu marki własnej, operacyjnego wsparcia sprzedaży i zarządzania cenami w Real Polska.

Obecna sytuacja ekonomiczna pomoże rozwojowi marek własnych?

Paradoksalnie spowolnienie gospodarcze może pomóc marce własnej ze względu na to, że jest to oferta bardziej korzystna cenowo. Tak jak w przypadku Reala są to produkty tańsze, choć budowane na profilach jakościowych porównywalnych z produktami najlepszych marek. Jedyną barierą w ich rozwoju i sprzedaży jest kwestia przekonania klienta, że warto zaufać ich dobrej jakości. Wówczas jest szansa, że zainteresowani oszczędnościami klienci będą wybierali marki własne, wiedząc, że nie tracą na jakości.

Ten proces odbywa się o wiele łatwiej w kategoriach, w których opakowanie nie ma znaczenia, takich jak papier toaletowy czy ręcznik. Już dzisiaj papier toaletowy marki własnej Real Quality jest liderem sprzedaży w tej kategorii zarówno pod względem ilości jak i wartości sprzedaży. I nie jest mu w stanie zagrozić żaden z produktów markowych. Są jednak kategorie, w których bariera wejścia dla marek własnych jest większa.

Dobry przykładem są kosmetyki sprzedawane pod brandem Real Quality. Ich sprzedaż napotyka na bardzo duże trudności, bo klienci nie są jeszcze gotowi postawić tych produktów na półkach w łazience, w miejscu eksponowanym dla gości. Drugą kategorią produktów, gdzie trudno jest się przebić z markami własnymi są te towary, gdzie występuje duże przywiązanie klientów do marki, czyli np. kawa. I w tych kategoriach rozwój będzie postępował o wiele trudniej i wolniej.

Podobnie wrażliwą kategorią są produkty dla dzieci...

To prawda. Żywność i produkty dla dzieci to skomplikowane kategorie w rozwoju marki własnej. Podobne problemy nastręcza żywność dla zwierząt, w której mamy marki własne zarówno w segmencie pierwszej ceny, jak i średniej półki Real Quality. Są one dużo tańsze od towarów markowych, a zbudowane na porównywalnych profilach jakościowych.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • producent 06-05-2012, 16:34:
....przepraszam za zbyt ostry komentarz z 05-05-2012, 15:30
  • producent 05-05-2012, 15:30:
prawdą jest niestety, ze to sieci niszczą polskie firmy, bo jest parcie na cene. zeby klientów przekonac do wysokiej jakosci produktu, to trzeba najpierw produkt dobrej jakosci wyprodukowac... z dobrej jakosci surowcow. wszystko, co przeklada sie na wyzsza jakosc, wiaze sie z wyzszymi kosztami, co w rezultacie przeklada sie na wyzsza cene finalengo wyrobu. jak klienta przekonac do drozszego lepszej jakosci produktu? jak przestaniecie dusic ceny, to moze bedzie szansa.
Przydaloby sie takze wytlumaczyc conieco, o co chodzi z tym profilem jakosciowym!!. z moich obserwacji widze, ze Jesli jest lider na rynku np: ser topiony, to taka siec jak np REAL zleca innej fimie podrobienie smaku (podobny profil smakowy) i zaoferowanie ketchupu pod marka REAL za 1/2 ceny lidera! w efekcie powstaje tani, gówniany produkt, ktory sie sprzedaje ludziom.
smieszy mnie marka Real Quality.....
  • sisi 25-04-2012, 09:21:
najlepsze jest to, że często markę Tip i real quality robi jeden producent i jest to tak naprawdę ten sam produkt, tyle, że sprzedawany po innych cenach.
Jak dla mnie to marka real quality powinna wyróżniać się też wysoką jakością

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH