Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Real notuje duże spadki. Makro rośnie w Polsce

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl/gazeta.pl
  • Data: 13-01-2014, 11:10
Real notuje duże spadki. Makro rośnie w Polsce
Sieć Real notuje duże spadki

Metro Group przedstawiło wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku obrotowego 2013/2014. W tym czasie Grupa zanotowała 1,1 proc. wzrost sprzedaży (z uwzględnieniem różnic kursowych i portfela walut). Sprzedaż LfL pozostała na poziomie sprzed roku. Firma w tym czasie zamknęła egipskie sklepy Makro cash&carry.

W pierwszym kwartale bieżącego roku Metro Group otworzyło łącznie 36 sklepów w 9 krajach (10 sklepów cash&carry, 25 Media Saturn i 1 hipermarket Real).

Sprzedaż całej Grupy w pierwszym kwartale roku wyniosła 18,7 mld euro, co oznacza spadek o 3,3 proc. w stosunku ubiegłego kwartału. Sprzedaż LfL spadła o 0,2 proc.

Jeśli chodzi o Metro Cash&Carry sprzedaż wyniosła 8,5 mld euro, co oznacza wzrost o 0,9 LfL. Grupa uważa ten wynik za satysfakcjonujacy, szczególnie rejon Europy Wschodniej - Rosja, Polska i Turcja - wykazują tendencję wzrostową. W Niemczech i Europie Zachodniej sprzedaż spadła.

Sieć Real zanotowała sprzedaż na poziomie 2,6 mld euro, co oznacza spadek o ponad 15 proc. i 1,9 proc. LfL. Real w Niemczech wykazał sprzedaż na poziomie 2,2 mld euro czyli spadek o 2 proc. LfL. Spadek sprzedaży w Niemczech Grupa tłumaczy m.in. wysoką konkurencją ze strony dyskontów.

W bardzo dużym stopniu za słabe wyniki Reala odpowiada kurcząca się sprzedaż koncernu w jego polskich hipermarketach. Koncern nie informuje szczegółowo o przychodach i zyskach wypracowanych w Polsce, ale podaje listę sklepów sieci Real w rozbiciu na poszczególne kraje. W Niemczech jest ich 310, w Polsce - 57, w Turcji - 12, a w Rumunii - 4. Wyniki Reala u naszego zachodniego sąsiada nie są tak złe jak całej sieci Real - koncern notuje tam spadek sprzedaży sieci tylko o 2,2 proc. Logiczne jest więc, że za drastyczny spadek wyników całej sieci odpowiadają głównie placówki Reala w Polsce, których wśród zagranicznych hipermarketów sieci jest po prostu najwięcej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Yo Mom 18-01-2014, 17:57:
może miało być 15% LfL i 1,9% total (razem z nowymi otwarciami)? ot taki czeski błąd na kilkaset milionów...
  • Fachowiec 14-01-2014, 20:25:
W obecnym układzie (ilość hal i ich lokalizacje) Makro będzie miało dość ograniczone możliwości rozwoju sprzedaży. Rynek nie rośnie, konkurencja (Eurocash) przeprowadziła kolejną skuteczną akwizycję (Kolporter) i jej dominacja jest niezagrożona, a średnie polskie firmy dystrybucyjne mają w planie konsolidację i mogą stać się znaczącym, ogólnopolskim graczem. Łatwo nie będzie....
  • tes 14-01-2014, 09:00:
jeśli LfL wynosi -1,9% dla całej Grupy, a w Niemczech -2%, to znaczy, że pozostałe sklepy miały mniejszy spadek sprzedaży LfL niż w Niemczech. Autor zatem powinien popracować nad swoją logiką, zamiast wprowadzać czytelników w błąd.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH