REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Real Quality oraz Tesco najbardziej rozpoznawalnymi markami własnymi

  • Autor: portalspozywczy.pl / PMR
  • Data: 02-12-2009, 15:57
Real Quality oraz Tesco najbardziej rozpoznawalnymi markami własnymi

Najbardziej rozpoznawalnymi w Polsce markami własnymi są Tesco oraz Real Quality, rozpoznawane przez 61 proc. respondentów. 60 proc. rozpoznaje także markę Carrefour, a 40 proc. kolejną markę sieci Tesco, czyli Tesco Korzystny Zakup - piszą w swoim raporcie analitycy firmy badawczej PMR.

REKLAMA

Słabą rozpoznawalność miały takie produkty jak: Wiodąca Marka, Pierwsza Cena i ECO+. Wniosek jaki można wyciągnąć z odpowiedzi na to pytanie jest taki, że respondenci wskazali głównie te marki, których nazwa kojarzy się lub zawiera nazwę sklepu.

W ramach zakupów produktów marek własnych, najczęściej kupowana jest żywność i chemia gospodarcza. Jeśli chodzi o produkty żywnościowe kupowane pod marką własną, najczęściej kupowane to nabiał, produkty suche i sypkie takie jak makarony, kasze, ryż, mąka, kawa i herbata. Dość dużą popularnością cieszą się też produkty rybne i mięsne oraz słodycze.

Według analityków PMR postrzeganie marek własnych obecnie zmienia się, a ich pierwotny wizerunek - produktów z najniższej półki - stopniowo traci na aktualności. Kupowanie marek własnych nie jest już tylko traktowane jako sposób na oszczędne zakupy (66 proc. odpowiedzi), ale także na zakupy sprytne, mądre (56 proc.). Ponad dwie piąte ankietowanych deklaruje, że kupuje produkty detalistów częściej niż rok temu, a 27 proc., że marki własne stanowią znaczną część ich zakupów.

Podczas badania zadano także między innymi pytanie o sklep, w którym respondenci najczęściej dokonują zakupów. Cztery wyraźnie najpopularniejsze sieci handlowe to Biedronka, Real, Tesco i Carrefour.

Badanie PMR miało charakter ogólnopolski. Przeprowadzono je w dniach od 16 do 20 września 2009 roku. Do próby włączono wszystkie miasta wojewódzkie oraz wybrane z każdego województwa miasto z populacją pomiędzy 10 000 a 100 000 mieszkańców. Próba liczyła 416 osób.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH