Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Reklama produktów spożywczych w aplikacjach mobilnych zyskuje na znaczeniu

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2013, 13:43
Reklama produktów spożywczych w aplikacjach mobilnych zyskuje na znaczeniu

Reklama w aplikacjach mobilnych zyskuje na znaczeniu. Listonic jest szczególnym rodzajem aplikacji. Pozwala na wyświetlanie komunikatów reklamowych z produktami FMCG w dwóch najważniejszych momentach. W czasie, gdy konsument planuje, co kupi, oraz kiedy stoi przed półką z produktami, Listonic namawia do wybrania produktu konkretnej marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Janiszewski, specjalista ds. sprzedaży i kontaktów z producentami FMCG w Listonic.

- Jak wygląda w tej chwili nastawienie Polaków do aplikacji mobilnych usprawniających zakupy?

- Od początku grudnia 2012 roku notujemy przyrost nowych użytkowników o 30 tysięcy miesięcznie. Obecnie jest ich 400 tysięcy, z czego 75 tysięcy jest aktywnych. Jest to bardzo dynamiczny wzrost w porównaniu np. sprzed rokiem, kiedy odnotowywaliśmy 10 tys. nowych użytkowników miesięcznie. Ogromne znaczenie ma wzrost popularności smartfonów oraz obniżenie cen za korzystanie z mobilnego Internetu. Aplikacje mobilne wpisują się w trend upowszechniania nowych technologii. Dodatkowo Listonic realnie pomaga w zakupach, skracając czas ich trwania dzięki sortowaniu produktów według kategorii czy współdzieleniu list. Pomaga także kupować taniej dzięki ofertom z gazetek promocyjnych, które automatycznie dopasowują się do przedmiotów na listach.

- Czy reklama w aplikacjach mobilnych zyskuje na znaczeniu wśród firm produkujących żywność?

- Na podstawie naszych relacji z klientami z całą pewnością mogę potwierdzić, że reklama w aplikacjach mobilnych zyskuje na znaczeniu. Listonic jest szczególnym rodzajem aplikacji. Pozwala na wyświetlanie komunikatów reklamowych z produktami FMCG w dwóch najważniejszych momentach. W czasie, gdy konsument planuje, co kupi. Aplikacja podpowiada np. jakie nowe smaki czy produkty weszły na rynek. W drugim momencie, kiedy konsument stoi przed półką z produktami, Listonic namawia do wybrania produktu konkretnej marki.

- Jakie korzyści dla producentów stwarza ta forma promocji?

- Przede wszystkim reklama ta pozwala dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. W przypadku Listonic są to osoby w wieku 25-54 lata, mieszkające w dużych miastach (28 proc. z Warszawy). Są to osoby odpowiadające za rodzinne zakupy lub mające na nie istotny wpływ, o dziwo stosunek mężczyzn do kobiet to 55:44. Są to użytkownicy smartfonów i mobilnego Internetu w telefonach. Z Listonic aktywnie korzysta około 75 tysięcy Polaków tworząc 110 tysięcy list zakupów i zapisując na nich ponad 1,2 miliona produktów, 95 proc. z nich są produktami szybkorotującymi.

- Jakie nowe funkcjonalności swojej aplikacji zamierzają Państwo wprowadzić w tym roku?

- W tym roku chcemy odpuścić dokładanie nowych funkcjonalności, a skupić się na doprowadzeniu obecnych do perfekcji. Np. część par korzystających z Listonic współdzieli listy w rodzinie. W tym miesiącu sprawiliśmy, że synchronizacja list zakupów między telefonami, jest tak szybka, jak gmail. Gdyby Listonic był zwykła papierową listą zakupów wyglądałoby to tak, że mamy dwie kartki, i to co zapiszemy na jednej, w ciągu 2,3 sekund, pojawia się na drugiej kartce i odwrotnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 044) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.