Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Rekord zakupów w sklepach internetowych

Branża przyzwyczaiła do szybkiego rozwoju, ale w tym roku tempo jest wyjątkowe. W październiku sprzedaż elektroniki online wzrosła ponad 20 proc., inne sektory też cieszą się z napływu klientów - informuje 'Rzeczpospolita".

Rekord zakupów w sklepach internetowych
fot. Shutterstock

Autor: Rzeczpospolita
Data: 20-12-2018, 08:45

Na początku roku ostrożnie prognozowano, że w 2018 r. wartość wydatków internetowych Polaków powinna się zbliżyć do 50 mld zł. Wszystko wskazuje na to, że realne jest nawet mocne przekroczenie tego poziomu, ponieważ branża mówi zgodnie o rekordach. Tylko w październiku sprzedaż sprzętu elektronicznego w sklepach internetowych wzrosła o 21,5 proc., a w tym czasie sprzedaż w stacjonarnych sklepach zyskała tylko nieco poniżej 5 proc. Absolutnym rekordzistą jest kategoria wearables, czyli głównie smartwatche i opaski dla sportowców – ona zyskała niemal 100 proc.

Elektronika to kategoria szczególna, od lat jest w czołówce rynku z najwyższym udziałem sprzedaży internetowej. Nadal zresztą rosnącym, teraz już 20 proc. tego segmentu przypada na sprzedaż w sieci.

W końcówce roku klientów napędziły organizowane na niespotykaną wcześniej skalę promocje. Zwłaszcza z okazji czarnego piątku czy Cyber Monday. Z danych PBI/Gemius wynika, że dziesięć najpopularniejszych serwisów odwiedzało po kilkaset tysięcy osób więcej niż przed rokiem.

Do świąt kilka dni, ale nadal płyną zamówienia. Allegro po raz pierwszy uruchomiło nawet opcję „Jeszcze zdążysz – odbierz osobiście przed Świętami”. Specjalne narzędzie wskaże produkty, które można odebrać osobiście od konkretnych sprzedawców.

Prognozy na przyszły rok także są optymistyczne. Kto raz kupił w sieci i sprzedawca nie zaliczył wpadki z brakiem produktu czy problemem z dostawą, ten raczej będzie tę przygodę kontynuował. Branży sprzyja dalsze rozszerzanie zakazu handlu, już tylko w jedną niedzielę miesięcznie stacjonarne sklepy będą otwarte. Sprzedawcy liczą też na zyski z tytułu końca geoblokowania, co w niektórych sektorach może mieć znaczenie.

Całość w "Rzeczpospolitej"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.