Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Repolonizacja handlu to mrzonka? Rynek polskich supermarketów kurczy się

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-12-2017, 15:59
Repolonizacja handlu to mrzonka? Rynek polskich supermarketów kurczy się
fot. shutterstock

Mijający rok jest niezwykle ciekawy dla branży handlu detalicznego. I to z wielu powodów. Głośno podnosi się wątek repolonizacji handlu, której ma pomóc m.in. zakaz handlu w niedziele. Tymczasem udziały polskich przedsiębiorstw w strukturze handlu w Polsce maleją, co w pełni zobaczymy już w przyszłym roku. Handel nie jest domeną Polaków? - pisze portal Dlahandlu.pl

O patriotyzmie gospodarczym mówi się nad Wisłą coraz więcej. Konsumenci deklarują, że chcą kupować polskie produkty w polskich sklepach. Tyle jeśli chodzi o deklaracje. Bo rosnące udziały i przychody gigantów branży, oczywiście zagranicznych, mówią co innego. Kupujemy tam, gdzie tanio (lub przynajmniej tak nam się zdaje), kupujemy to, co modne i dobrze "opakowane" marketingowo. Choć polski rynek jest niełatwy dla funkcjonujących na nim graczy (duże rozdrobnienie, nielojalni klienci) i kłopoty mają także zagraniczne firmy (vide Tesco), wydaje się, że piłeczka wciąż jest po stronie obcego kapitału, choćby ze względu na efekt skali i doświadczenie na wielu rynkach.

Ten rok był szczególnie ciekawy, jeśli chodzi o procesy konsolidacyjne. Ale wnioski nie ucieszą gospodarczych patriotów, w „obce” ręce przejdzie kilka polskich firm handlowych. Co się zmieni?

Eurocash przejmie 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila. Jak podała spółka, Mila pozyska w ten sposób silnego strategicznego partnera rozwijającego działalność detaliczną. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł. Tym samym Eurocash zostanie właścicielem sieci 188 supermarketów pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Sieć Mila obejmuje swoim zasięgiem większość województw, najwięcej sklepów prowadzi w kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim. Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2016 r. wyniosła blisko 1,5 mld zł.

Kiedy i czy dojdzie do transakcji? Tego jeszcze nie wiadomo. Pod koniec listopada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał, że Eurocash i właściciel sklepów Mila konkurują ze sobą na 21 lokalnych rynkach, a ponadto pomiędzy tymi podmiotami zachodzi relacja dostawca - odbiorca. Urząd podkreślił, że skierowanie do drugiego etapu postępowania w sprawie przejęcia nie przesądza jeszcze o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Na tym etapie postępowania Urząd ma 4 miesiące na wydanie decyzji.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Robert 08-12-2017, 16:53:
Mila sprzedana. Kolejna polska sieć Stokrotka - sprzedana. Ostatnia duża sieć Piotr i Paweł - jest na granicy upadku i zaraz zostanie sprzedana. Taki to polski handel...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (12 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH