Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Repolonizacja handlu to mrzonka? Rynek polskich supermarketów kurczy się

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-12-2017, 15:59
Repolonizacja handlu to mrzonka? Rynek polskich supermarketów kurczy się
fot. shutterstock

Mijający rok jest niezwykle ciekawy dla branży handlu detalicznego. I to z wielu powodów. Głośno podnosi się wątek repolonizacji handlu, której ma pomóc m.in. zakaz handlu w niedziele. Tymczasem udziały polskich przedsiębiorstw w strukturze handlu w Polsce maleją, co w pełni zobaczymy już w przyszłym roku. Handel nie jest domeną Polaków? - pisze portal Dlahandlu.pl

O patriotyzmie gospodarczym mówi się nad Wisłą coraz więcej. Konsumenci deklarują, że chcą kupować polskie produkty w polskich sklepach. Tyle jeśli chodzi o deklaracje. Bo rosnące udziały i przychody gigantów branży, oczywiście zagranicznych, mówią co innego. Kupujemy tam, gdzie tanio (lub przynajmniej tak nam się zdaje), kupujemy to, co modne i dobrze "opakowane" marketingowo. Choć polski rynek jest niełatwy dla funkcjonujących na nim graczy (duże rozdrobnienie, nielojalni klienci) i kłopoty mają także zagraniczne firmy (vide Tesco), wydaje się, że piłeczka wciąż jest po stronie obcego kapitału, choćby ze względu na efekt skali i doświadczenie na wielu rynkach.

Ten rok był szczególnie ciekawy, jeśli chodzi o procesy konsolidacyjne. Ale wnioski nie ucieszą gospodarczych patriotów, w „obce” ręce przejdzie kilka polskich firm handlowych. Co się zmieni?

Eurocash przejmie 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila. Jak podała spółka, Mila pozyska w ten sposób silnego strategicznego partnera rozwijającego działalność detaliczną. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł. Tym samym Eurocash zostanie właścicielem sieci 188 supermarketów pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Sieć Mila obejmuje swoim zasięgiem większość województw, najwięcej sklepów prowadzi w kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim. Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2016 r. wyniosła blisko 1,5 mld zł.

Kiedy i czy dojdzie do transakcji? Tego jeszcze nie wiadomo. Pod koniec listopada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał, że Eurocash i właściciel sklepów Mila konkurują ze sobą na 21 lokalnych rynkach, a ponadto pomiędzy tymi podmiotami zachodzi relacja dostawca - odbiorca. Urząd podkreślił, że skierowanie do drugiego etapu postępowania w sprawie przejęcia nie przesądza jeszcze o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Na tym etapie postępowania Urząd ma 4 miesiące na wydanie decyzji.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Robert 08-12-2017, 16:53:
Mila sprzedana. Kolejna polska sieć Stokrotka - sprzedana. Ostatnia duża sieć Piotr i Paweł - jest na granicy upadku i zaraz zostanie sprzedana. Taki to polski handel...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.