Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Restauracje stawiają na ofertę śniadaniową

  • Autor: Polska
  • Data: 19-08-2008, 08:35
Restauracje stawiają na ofertę śniadaniową

Już połowa pracujących lub uczących się Polaków nie ma czasu na zjedzenie śniadania w domu - wynika z najnowszych badań firmy analizującej rynek IQS Quant Group. Na zapracowanych klientach chcą zarabiać sieci gastronomiczne, które oferują coraz bardziej urozmaicone i tańsze śniadania - czytamy w dzienniku Polska.

Z wielką kampanią reklamową pod hasłem "Śpij smacznie, śniadanie czeka" już pod koniec sierpnia rusza McDonald's - największa sieć fast foodowa. W tych godzinach w McDonaldzie można będzie zamówić tylko kanapkę z jajkiem, tost z bekonem czy szynką oraz jajeczną tortillę. Pozostałe dania typu fast food firma będzie oferować dopiero od 10.30.

McDonald's jest jednak pewny, że ta szokująca zmiana mu się opłaci. W Stanach Zjednoczonych, gdy wprowadzono zestawy śniadaniowe, przychody firmy wzrosły. Obecnie, jak podaje ABC News, sprzedaż porannych posiłków generuje 25 proc. z prawie 8 mld USD przychodów.

- W Polsce osiągnięcie takiego wskaźnika jest niemożliwe, ale po testach, które przeprowadzaliśmy przez ostatnie lata, jesteśmy pewni, że będzie to bardzo dobry wynik - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor korporacyjny sieci. - Polacy są już gotowi do tego, by jadać śniadania na mieście - dodaje.

Od kilku tygodni ofertę śniadań testuje już Sphinx - największa sieć restauracji z obsługą kelnerską, stawiająca do tej pory na dania obiadowe.

Wkrótce także Green Way - sieć 34 restauracji wegetariańskich w wybranych lokalach na próbę wprowadzi muesli, koktajle. Na śniadania stawia też znany kra-kowski restaurator Jan Kościuszko, który niedawno rozpoczął m.in. budowę sieci restauracji pracowniczych Lanczowisko.

- Na pewno będą we wszystkich naszych restauracjach w biurowcach. Na razie oferta śniadaniowa generuje zaledwie około 5 procent obrotów, ale zainteresowanie rośnie - mówi prezes Kościuszko.

Coraz bogatsza oferta i rosnąca konkurencja oznacza niższe ceny. Na śniadaniowy zestaw nie trzeba już wydawać 20-30 zł. Teraz śniadaniowe zestawy na ciepło w Sphinksie czy McDonal-dzie będzie można zjeść już za 7-9 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH