REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Restauracje stawiają na ofertę śniadaniową

  • Autor: Polska
  • Data: 19-08-2008, 08:35
Restauracje stawiają na ofertę śniadaniową

Już połowa pracujących lub uczących się Polaków nie ma czasu na zjedzenie śniadania w domu - wynika z najnowszych badań firmy analizującej rynek IQS Quant Group. Na zapracowanych klientach chcą zarabiać sieci gastronomiczne, które oferują coraz bardziej urozmaicone i tańsze śniadania - czytamy w dzienniku Polska.

REKLAMA

Z wielką kampanią reklamową pod hasłem "Śpij smacznie, śniadanie czeka" już pod koniec sierpnia rusza McDonald's - największa sieć fast foodowa. W tych godzinach w McDonaldzie można będzie zamówić tylko kanapkę z jajkiem, tost z bekonem czy szynką oraz jajeczną tortillę. Pozostałe dania typu fast food firma będzie oferować dopiero od 10.30.

McDonald's jest jednak pewny, że ta szokująca zmiana mu się opłaci. W Stanach Zjednoczonych, gdy wprowadzono zestawy śniadaniowe, przychody firmy wzrosły. Obecnie, jak podaje ABC News, sprzedaż porannych posiłków generuje 25 proc. z prawie 8 mld USD przychodów.

- W Polsce osiągnięcie takiego wskaźnika jest niemożliwe, ale po testach, które przeprowadzaliśmy przez ostatnie lata, jesteśmy pewni, że będzie to bardzo dobry wynik - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor korporacyjny sieci. - Polacy są już gotowi do tego, by jadać śniadania na mieście - dodaje.

Od kilku tygodni ofertę śniadań testuje już Sphinx - największa sieć restauracji z obsługą kelnerską, stawiająca do tej pory na dania obiadowe.

Wkrótce także Green Way - sieć 34 restauracji wegetariańskich w wybranych lokalach na próbę wprowadzi muesli, koktajle. Na śniadania stawia też znany kra-kowski restaurator Jan Kościuszko, który niedawno rozpoczął m.in. budowę sieci restauracji pracowniczych Lanczowisko.

- Na pewno będą we wszystkich naszych restauracjach w biurowcach. Na razie oferta śniadaniowa generuje zaledwie około 5 procent obrotów, ale zainteresowanie rośnie - mówi prezes Kościuszko.

Coraz bogatsza oferta i rosnąca konkurencja oznacza niższe ceny. Na śniadaniowy zestaw nie trzeba już wydawać 20-30 zł. Teraz śniadaniowe zestawy na ciepło w Sphinksie czy McDonal-dzie będzie można zjeść już za 7-9 zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH