REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Restauracje walczą o gości niezwykłymi pomysłami

  • Autor: Polska
  • Data: 28-02-2008, 13:31

Jedzenie w ciemnościach, skąpo ubrane kelnerki, śpiewający kelnerzy, jedzenie na wagę oraz ściany i meble z lodu - to tyko niektóre pomysły, które mają zachęcić do korzystania z oferty lokali gastronomicznych - informuje dziennik Polska.

REKLAMA

Na niecodzienny eksperyment zdecydował się warszawski hotel Novotel Warszawa Centrum, należący do francuskiej sieci Accor. Na początek uruchamia lokal sieci Dans Le Noir na próbę - restauracja ruszy 12 marca i czynna będzie do 21 czerwca. Jeśli jednak pomysł się sprawdzi, hotel zamierza wykupić licencję na dłużej.
Francuska sieć przejęła pomysł z rodzimego rynku. Dans Le Noir, słynąca na całym świecie sieć restauracji serwujących jedzenie w ciemnościach, już w marcu będzie w Polsce. - Goście odkrywają, że smakują one zupełnie inaczej niż wtedy, gdy jedzą przy świetle - mówi Paulina Krysik z Novotelu. Koncept ma też wymiar edukacyjny: ma przybliżyć widzącym świat ciemności. Takich niezwykłych pomysłów na restauracje czy bary jest w Polsce coraz więcej. To efekt rosnącej konkurencji na rynku, ale i odpowiedź na zainteresowanie naszych rodaków gastronomią. Polacy, których płace w ubiegłym roku wzrosły o prawie 10 proc., coraz częściej jadają poza domem. Jak wylicza firma GFK Polonia, tylko w ubiegłym roku nasze wydatki na usługi restauracyjne mogły wzrosnąć w podobnej skali. Największy, kilkunastoprocentowy wzrost obrotów obserwuje się w restauracjach oraz klubach nocnych. Z drugiej strony konkurencja na rynku robi się coraz większa. Jak podaje GUS, obecnie mamy trzy razy więcej lokali gastronomicznych niż w 1990 r. - ok. 92 tys. Najszybciej przybywa restauracji. Tylko w 2007 r. ich liczba wzrosła o ponad 5 proc. - wynika z danych GFK.
Więcej jest również pubów. Maleje natomiast liczba punktów typu fast food, tradycyjnych kawiarni oraz barów. Coraz więcej restauratorów przekonuje się, że nie wystarczy już tylko dobre jedzenie, by osiągnąć sukces. - Trzeba też mieć dobry pomysł. I odwrotnie, sam pomysł nie wystarczy, musi być dobre jedzenie - podkreśla Małgorzata Burzec-Lewandowska, ekspert rynku gastronomicznego portalu Horecanet.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH