Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Retail Institute: Które centra handlowe powinny wydłużyć czas pracy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-02-2018, 10:35
Retail Institute: Które centra handlowe powinny wydłużyć czas pracy?
Fot. shutterstock

Retail Institute oszacował, że wydłużenie czasu pracy centrów, tylko w piątki i soboty, spowoduje wzrost kosztów zatrudnienia po stronie najemców w jednej galerii handlowej, mającej ok 100 najemców, o blisko 800 tys. złotych.

Jednym z skutków wprowadzenia zakazu jest m.in. decyzja zarządców o wydłużeniu godzin pracy galerii handlowych. - Część firm zdecydowała się wydłużyć czas pracy obiektów handlowych w piątki oraz w soboty. Jest jednak spora grupa galerii, która zmieni godziny otwarć również w pozostałe dni tygodnia - powiedziała Anna Szmeja, prezes RI.

W Polsce działa ok 500 centrów handlowych. - Koszty jednostkowe, per sklep, może nie są bardzo wysokie, to rząd wielkości średnio ok 8-10 000 rocznie, jednak w przypadku sieci mającej kilkadziesiąt, kilkaset punktów zmiana rodzi ogromne trudności tym bardziej, że niezaplanowane - powiedziała Anna Szmeja.

Eksperci Retail Institute widzą rozwiązanie w analizie rozkładu godzinowego odwiedzalności w centrach handlowych i dopasowaniu godzin pracy obiektów do zwyczajów i nawyków klientów. - Jeżeli dziś w centrum handlowym, w weekendy, po godzinie 18h, liczba klientów jest niewielka, to szanse na zmianę tego trendu od marca br. są naprawdę niewielkie. Dla takich obiektów wydłużanie grafików pracy nie wydaje się dobrym rozwiązaniem, a wątpliwości najemców są w pełni uzasadnione - powiedziała Szmeja. 

- Doradzamy centrom i sieciom handlowym jak wspierać słabszych najemców w ich centrach. Tworzymy długoterminowe strategie nastawione na zwiększenie efektywności poszczególnych lokalizacji. Zawsze powtarzamy naszym klientom, że sam fakt obniżenia czynszu nie spowoduje oczekiwanego wzrostu obrotów. Taka korelacja nie istnieje. Gdyby firmy kwotę obniżki przeznaczały jednak na podniesienie standardu sklepu, promocję, pracę nad rozpoznawalnością, szkolenia personelu itp. wówczas taki zabieg miałby sens. Jednak, wg naszej wiedzy, taka praktyka to więcej niż rzadkość - powiedziała Anna Szmeja.

KOMENTARZE: (1)

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

  • Połczynianka 22-02-2018, 11:00:
Pomóżmy odrodzić się Browarowi Fuhrmann w Połczynie-Zdroju !!! Sprawmy aby legendarne Piwo Połczyńskie powróciło na Pomorze.
Do dnia dzisiejszego czeski nabywca spółki - Browary Lobkovicz nie podały oficjalnego powodu odstąpienia od transakcji przejęcia Browaru Fuhrmann.
Skutki były tragiczne i doprowadziły do rocznej przerwy w produkcji piwa w połczyńskim browarze.
Naraziły też na straty wielu dostawców i wpędziły w nędzę wielu pracowników.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.