Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rewitalizacja centrów i galerii szansą dla starszych obiektów handlowych

  • Autor: portaspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2015, 14:27

W Polsce od roku 1989 powstało ponad 400 centrów handlowych. W większych miastach takie obiekty pojawiły się pod koniec ubiegłego wieku. Rewitalizacja jest sposobem na przywrócenie im dawnej świetności oraz niekiedy jedyną możliwością przetrwania.

Duże obiekty handlowe zaczęły pojawiać się u nas wraz z normalizacją gospodarki,  czyli od początku lat 90-tych. Aby nie wypaść z rynku duża część tych obiektów przeszła, jest w trakcie bądź planuje rewitalizację.

Nowy trend

Odświeżanie starych obiektów handlowych to trend widoczny gołym okiem, nie tylko dla znawców rynku nieruchomości. Głównym celem przebudowy istniejących już centrów handlowych jest uczynienie ich jak najbardziej komfortowymi oraz atrakcyjnymi dla konsumentów.

Projektowanie przestrzeni galerii i centrów handlowych uległo w ostatnim czasie dużym zmianom. Jeszcze dziesięć bądź piętnaście lat temu obiekty te służyły wyłącznie jako punkty sprzedaży.

- Funkcja współczesnych galerii handlowych uległa zmianie. Nie jest to punkt  służący tylko do robienia zakupów, ale miejsce spędzania wolnego czasu. Z tego powodu centra handlowe zaczęły przypominać samowystarczalne miasteczka, w których można zjeść, pójść do kina czy na kręgle – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, aranżacja przestrzeni wspólnej w centrach służy przede wszystkim do złapania oddechu pomiędzy zakupami. Doskonałym tego przykładem są food courty, czyli miejsca, w których można skorzystać z oferowanej przez galerie gastronomii.

- Główne założenia food courtów to dopełnienie oferty zakupowej. Tego typu przestrzenie stwarzają dodatkowe możliwości wprowadzenia atrakcji. Są doskonałym miejscem na odpoczynek i relaks – tłumaczy Anna Sulima-Gillow, architekt Forbis Group.

Co należy wziąć pod uwagę projektując przestrzeń food courtów?

- Zróżnicowana grupa docelowa determinuje różnorodność rozwiązań meblowych, na przykład wysokie hokery na szybkie posiłki, wygodne loże dla poszukujących komfortu, duże stoły dla rodzin czy grup przyjaciół. Do tego czytelne strefy dla każdej z tych grup, ich odpowiednie wydzielenie między sobą oraz od pozostałej strefy galerii. Niezwykle istotny jest również wybór materiałów – powinno brać się pod uwagę komfort, estetykę oraz wytrzymałość – podkreśla Sulima-Gillow.

Galeriom zależy na tym, by rewitalizacja food courtów była zauważalna na tle innych, dlatego należy stawiać na ciekawe pomysły i oryginalne rozwiązania.

Wygląd nowoczesnego punktu handlowego

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH