Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

RKM: Tesco potrafiło skutecznie ograniczyć przewagę cenową Biedronki

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dla handlu.pl
  • Data: 18-01-2011, 20:19

Liderem łącznego Rankingu Kondej Marketing pozostała sieć hipermarketów Tesco, która utrzymała niewielką przewagę nad Biedronką. Tesco potrafiło dosyć skutecznie ograniczyć przewagę cenową Biedronki wprowadzając linie produktów w 'cenach dyskontowych", mając przy tym znacznie szerszy asortyment. Biedronka natomiast jest niekwestionowanym przodownikiem w zakresie dynamiki rozwoju.

Skuteczna strategia Tesco zaowocowała również wyraźnym awansem tej sieci supermarketów z pozycji 11. na dziewiątą. Awans na wysoką ósmą pozycję zanotowała również sieć Muszkieterów. Ich sklepy Intermarche po dokonywanym remodelingu pozbywają się prowincjonalnego wizerunku, jaki niechlubnie pozyskały w poprzednich latach.

Sieć Żabka spadła z ósmego na dziesiąte miejsce, co wynika głównie z faktu, iż małe sklepy nie były ulubionym miejscem zakupów Polaków w okresie świąteczno-noworocznym. Trudniej jest również obecnie pozytywnie ocenić stabilność rozwoju tej firmy, skoro nie wiadomo, kto stanie się wkrótce nowym jej właścicielem i jakie podejmie decyzje strategiczne.

Z dziesiątki wypchnięte" zostały również supermarkety Piotr i Paweł, które mimo tego nadal godnie bronią honoru rodzimego handlu w konfrontacji z multinationals". Wielkim wyzwaniem dla tej firmy w 2011 roku będzie utrzymanie tempa rozwoju ilościowego przy zachowaniu wysokich standardów jakościowych, charakteryzujących te sklepy.

W kategorii supermarketów trzy czołowe firmy tj. Intermarche (70,94), Tesco (70,32) i Piotr i Paweł (70,24) dzieli minimalna równica zaledwie 0,70 punktu. Oznacza to, że każda z tych sieci może objąć berło przywództwa już w następnej edycji Rankingu. Warunkiem jest dalsza zauważalna aktywność rynkowa, a przynajmniej utrzymanie dotychczas prezentowanych tendencji rozwojowych.

W formacie MSD (małych, średnich i dużych sklepów spożywczych) liderem pozostała sieć Delikatesy Centrum, która o przysłowiowy włos wyprzedza Lewiatana. Bardzo interesująco zapowiada się rywalizacja tych sieci w sytuacji ich przynależności do jednego właściciela, po przejęciu systemu dystrybucji Tradis i sieci Lewiatan przez Eurocash.

Największy postęp w ilość uzyskanych punktów wykazały dwie sieci Carrefour, czyli Market i Express. Firma ta zasadniczo zmieniła swoje koncepty w 2010 roku, a w roku bieżącym będzie z pewnością starać się dołączyć do ścisłej czołówki. Dotyczy to głównie osiedlowych sklepów Carrefour Express, których nowoczesna formuła franczyzowa w pewnością może przyczynić się do osiągnięcia ambitnego planu uruchomienia 200 placówek tego typu w kraju.

Oceny aktualnej edycji Rankingu Kondej Marketing dotyczą aktywności sieci detalicznych w grudniu i w okresie Nowego Roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.