REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

RKM: Tesco potrafiło skutecznie ograniczyć przewagę cenową Biedronki

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dla handlu.pl
  • Data: 18-01-2011, 20:19

Liderem łącznego Rankingu Kondej Marketing pozostała sieć hipermarketów Tesco, która utrzymała niewielką przewagę nad Biedronką. Tesco potrafiło dosyć skutecznie ograniczyć przewagę cenową Biedronki wprowadzając linie produktów w 'cenach dyskontowych", mając przy tym znacznie szerszy asortyment. Biedronka natomiast jest niekwestionowanym przodownikiem w zakresie dynamiki rozwoju.

REKLAMA

Skuteczna strategia Tesco zaowocowała również wyraźnym awansem tej sieci supermarketów z pozycji 11. na dziewiątą. Awans na wysoką ósmą pozycję zanotowała również sieć Muszkieterów. Ich sklepy Intermarche po dokonywanym remodelingu pozbywają się prowincjonalnego wizerunku, jaki niechlubnie pozyskały w poprzednich latach.

Sieć Żabka spadła z ósmego na dziesiąte miejsce, co wynika głównie z faktu, iż małe sklepy nie były ulubionym miejscem zakupów Polaków w okresie świąteczno-noworocznym. Trudniej jest również obecnie pozytywnie ocenić stabilność rozwoju tej firmy, skoro nie wiadomo, kto stanie się wkrótce nowym jej właścicielem i jakie podejmie decyzje strategiczne.

Z dziesiątki wypchnięte" zostały również supermarkety Piotr i Paweł, które mimo tego nadal godnie bronią honoru rodzimego handlu w konfrontacji z multinationals". Wielkim wyzwaniem dla tej firmy w 2011 roku będzie utrzymanie tempa rozwoju ilościowego przy zachowaniu wysokich standardów jakościowych, charakteryzujących te sklepy.

W kategorii supermarketów trzy czołowe firmy tj. Intermarche (70,94), Tesco (70,32) i Piotr i Paweł (70,24) dzieli minimalna równica zaledwie 0,70 punktu. Oznacza to, że każda z tych sieci może objąć berło przywództwa już w następnej edycji Rankingu. Warunkiem jest dalsza zauważalna aktywność rynkowa, a przynajmniej utrzymanie dotychczas prezentowanych tendencji rozwojowych.

W formacie MSD (małych, średnich i dużych sklepów spożywczych) liderem pozostała sieć Delikatesy Centrum, która o przysłowiowy włos wyprzedza Lewiatana. Bardzo interesująco zapowiada się rywalizacja tych sieci w sytuacji ich przynależności do jednego właściciela, po przejęciu systemu dystrybucji Tradis i sieci Lewiatan przez Eurocash.

Największy postęp w ilość uzyskanych punktów wykazały dwie sieci Carrefour, czyli Market i Express. Firma ta zasadniczo zmieniła swoje koncepty w 2010 roku, a w roku bieżącym będzie z pewnością starać się dołączyć do ścisłej czołówki. Dotyczy to głównie osiedlowych sklepów Carrefour Express, których nowoczesna formuła franczyzowa w pewnością może przyczynić się do osiągnięcia ambitnego planu uruchomienia 200 placówek tego typu w kraju.

Oceny aktualnej edycji Rankingu Kondej Marketing dotyczą aktywności sieci detalicznych w grudniu i w okresie Nowego Roku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH