Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Robert Krzak, FPH: Polskie sieci handlowe powinny współpracować w funkcji zakupowej

Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl tłumaczy, że supermarkety powinny się zjednoczyć w funkcji zakupowej, czyli kupować u jednego dostawcy, ponieważ dzięki temu będą miały większą szansę przetrwania na polskim rynku handlu detalicznego.

Robert Krzak, FPH: Polskie sieci handlowe powinny współpracować w funkcji zakupowej
Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu, fot. PTWP

Co pozwoli polskim supermarketom przetrwać? – Wspólne poczucie zewnętrznej konkurencji, chęć współpracy, otwarcie na inne przedsiębiorstwa i większy poziom zaufania – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł.

Jego zdaniem powinniśmy również współpracować jako polskie firmy w funkcji zakupowej. – Mamy dobre wzorce w odniesieniu do tej działalności – firmę „Superunie”  z Holandii, która grupuje 13 holenderskich, rodzinnych sieci supermarketowych, które w sumie kontrolują 35 proc. rynku holenderskiego – mówi.

Dodaje, że firmy te konkurują ze sobą na rynku po stronie sprzedażowo-promocyjnej, ale kupują wspólnie. – Grupa zakupowa GHPL Plus miała okazję ich odwiedzić. Przedstawiciele i właściciele tych sieci rodzinnych tłumaczyli nam, że funkcjonowanie na rynku zawdzięczają tylko i wyłącznie wspólnej organizacji zakupowej – wyjaśnia prezes FPH.

Tłumaczy, że w handlu detalicznym wartość skali zakupowej jest absolutnie podstawowym elementem. – W strukturze kosztowej ok. 80 proc. kosztów generują koszty zakupów towarów – więc każdy procent w górę lub w dół daje możliwości przeżycia lub nie – mówi Robert Krzak.

– Apeluję już od dłuższego czasu do wszystkich właścicieli polskich sieci: zjednoczcie się w funkcji zakupowej, ponieważ nie spowoduje to żadnych problemów dla was w funkcji sprzedażowej, a pozwoli wam przetrwać – mówi.

Jego zdaniem dla polskich przedsiębiorstw handlowych współpraca w funkcji zakupowej jest – w perspektywie  średnioterminowej – warunkiem przetrwania.

– Powołuję zawsze Abrahama Lincolna z jego powiedzeniem: zjednoczeni zwyciężymy, podzieleni przegramy – podsumowuje Robert Krzak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Robert Krzak RSS ALERT    /    polskie sieci handlowe RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Forum Polskiego Handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.