Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Robert Krzak na Food Show: W wielu kategoriach marki przestają grać ważną rolę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2017, 10:21
Robert Krzak na Food Show: W wielu kategoriach marki przestają grać ważną rolę
Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu, fot. PTWP

Zauważyć można kilka trendów, jeśli chodzi o produkcję żywności i zachowania konsumentów. W wielu kategoriach marki przestają grać jakąkolwiek rolę. Dyskonty w coraz większym stopniu generują sprzedaż produktów marek własnych – mówił Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł, w trakcie debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się 16 marca podczas Food Show 2017.

Zdaniem Roberta Krzaka trend na eco i bio jest bardzo ograniczony, ponieważ jest to znikomy rynek.

– Nie wyobrażam sobie produkcji artykułów ekologicznych na masową skalę. Jeżeli producent dostarczałby produkty ekologiczny – przykładowo do 3000 sklepów, to według mnie jest to już masowa produkcja – mówił Robert Krzak.

– A jak jest ograniczona produkcja to i cena jest wyższa, więc wtedy nie każdego konsumenta stać na żywność ekologiczną. Tak samo nie sądzę, że rozwinie się sprzedaż świeżej żywności przez internet – mówił.

Dodał, że przykładowo w Amsterdamie jest sieć posiadająca trzy-cztery sklepów, które sprzedają tylko i wyłącznie ekologiczne produkty. – Ale nie jest tak, że ta sieć dynamicznie rozwija się – tłumaczył.  

Robert Krzak podkreślił, że przykładowo sieć Lidl 80 proc. swojej sprzedaży generuje poprzez marki własne, a tylko 20 proc. poprzez producenckie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lucian PAPAZIAN, Praga 29-03-2017, 08:40:
Nie zgadam sie, u mnie marka od producenta jest marka, marka no name nie jest marka, jest to tylko symbol sklepu. Nie jest to ani marka prywatna, producent zwykle jest tež prywat i nie państwo.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH