Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Robert Krzak: Przewaga dyskontów i supermarketów będzie rosła

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2018, 13:05
Robert Krzak: Przewaga dyskontów i supermarketów będzie rosła
Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”. Fot. PTWP

Przewagą konkurencyjną – we wszystkich formatach sklepowych – jest wysoka jakość i duży udział w sprzedaży produktów świeżych oraz sposób prezentacji i wystrój sklepu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”.

Czy obecnie w Polsce jest dobry czas na format supermarketów i jakie elementy decydują o jego przewadze konkurencyjnej? - Myślę, że w Polsce jest podobnie jak na rynku niemieckim, który jest rynkiem dyskontów, ale największymi graczami pod względem obrotu są operatorzy supermarketów. Na obecnym etapie rozwoju polskiego rynku dyskonty spełniają swoją rolę. Ale nasze społeczeństwo bogaci się i w związku z tym chce mieć większy wybór i w inny sposób chce kupować – co widać po dyskontach, które poprawiają standard kupowania i poprawiają ofertę asortymentową - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”.

- Jaki będzie udział w całym rynku FMCG supermarketów – nie wiem, ale dyskonty pewnie będą największym kanałem w Polsce. Ciągle stawiam znak zapytania przed hipermarketami – myślę, że ich droga przez mękę nie jest skończona, mimo wielu prób zapobiegania temu. Będą rosły i dyskonty i supermarkety – ale w samych supermarketach też musi nastąpić konsolidacja, którą widać - dodaje.

Jego zdaniem przewagą konkurencyjną – we wszystkich formatach – jest wysoka jakość i duży udział w sprzedaży produktów świeżych – częściowo zza lady. Ponadto sposób prezentacji i wystrój sklepu.

Tłumaczy, że konkurencyjność cenowa jest warunkiem sine qua non, ale nie wystarczającym. - Poza tym nie może być kilku liderów cenowych, lider jest tylko jeden. Patrząc na rynek niemiecki, takim leaderem jest ALDI, a wszelkie próby zrzucenia go z pozycji leadera cenowego dotychczas skończyły się niepowodzeniem - dodaje.

- Z punktu widzenia sieci „Piotr i Paweł” zmniejszenie się ważności kryterium cenowego jest bardzo ważne. Uważamy, że jesteśmy bardzo konkurencyjni w podstawowych produktach koszykowych, które są porównywalne przez wszystkich. Ale oprócz tego oferujemy produkty, które wychodzą poza koszyk – wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klienta wielkomiejskiego, który dysponuje większym portfelem i chce również innym asortymentem zaspokoić swoje potrzeby - podsumowuje Robert Krzak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.