Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Robert Krzak: Szukamy inwestora, który wzmocni sieć "Piotr i Paweł"

Sieć handlowa „Piotr i Paweł” jest w trakcie poszukiwań inwestora strategicznego. - Decyzja o podjęciu poszukiwań inwestora strategicznego wynika z powodu braku skali sieci handlowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”.

Robert Krzak: Szukamy inwestora, który wzmocni sieć
Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”. Fot. PTWP

- Firmy mające około jednoprocentowe udziały rynkowe mają znacznie gorsze warunki zakupowe i potrzebują większej skali zakupowej, większej skali operacji. I z tego tytułu rozpoczęliśmy poszukiwanie inwestora, który wzmocniłby firmę – po stronie warunków zakupowych lub po stronie finansowej, tak, żebyśmy mogli prowadzić bardziej bezpośrednią konkurencję z gigantami handlowymi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł”.

 Czy sieć "Piotr i Paweł" rozważają różne opcje – zarówno mniejszościowego jak i większościowego udziałowca? - Nie zamykamy się na żadne rozwiązania, które potencjalnie pojawią się na rynku. Ważne jest dla nas to, że firma „Piotr i Paweł” jest – naszym zdaniem – liczącą się marką detaliczną budowaną przez prawie 30 lat. Trzeba dodać, że jest ona polską marką detaliczną, dlatego bardzo zależy nam na tym, żeby pozostała na rynku taka, jaka jest i też tak pozycjonowana, jak obecnie jest - wyjaśnia Robert Krzak.

- Z tym jest związany cały proces budowy marki własnej, rozpoznawalności. Jest to wartość, która z punktu widzenia założycieli firmy, pracowników i menadżerów na tyle ważna, że chcielibyśmy, żeby została - dodaje.

Dla sieci bardziej interesujący jest inwestor branżowy czy finansowy? - Nie mamy preferencji, jakkolwiek zdajemy sobie sprawę, że uwarunkowania inwestorów finansowych są inne od uwarunkowań inwestorów branżowych, zwłaszcza w odniesieniu do utrzymania marki. Łatwiej będzie zachować markę w odniesieniu do inwestorów finansowych. Jesteśmy jednak gotowi do rozmowy i z inwestorami branżowymi nad argumentami uzasadniającymi utrzymanie marki "Piotr i Paweł" - tłumaczy Robert Krzak.

Pełna treść rozmowy z Robertem Krzakiem ukaże się w lutowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy" (nr 54).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Robert Krzak RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    supermakety RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • adam 2018-02-03 20:20:33
    Będzie zmiana szyldu z \"Piotr i Paweł \" na \"u Luisa\" ?
  • EC 2018-02-04 09:56:49
    Szukajcie a znajdziecie
  • Dyskont 2018-02-05 09:23:18
    TO znaczy, że już ich nie ma w praktyce...
  • piękny portugalczyk 2018-02-06 10:10:32
    Miejmy nadzieję, że portugale nie położą łap na tej sieci.....
  • Krowa 2018-02-07 12:25:20
    To juz jest koniec - szyld bedzie , zamkniete !

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.