Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rok 2015 dobry dla e-handlu. Rośnie znacznie omnichannel

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2016, 13:09
Rok 2015 dobry dla e-handlu. Rośnie znacznie omnichannel
Fot. Shutterstock

Ubiegły rok był kolejnym pełnym sukcesów rokiem dla polskiego rynku e-commerce. Nawet pomimo czynników makroekonomicznych, należał on do najszybciej rosnących w Europie. Gdy wzrost polskiego PKB wyniosło około 3,4 proc., w przypadku e-commerce było to ponad 20 proc..

Przy takim tempie z pewnością będzie systematycznie zwiększać swój udział w strukturze produktu krajowego, który obecnie wynosi 6 proc. Wraz ze wzrostem wolumenu transakcji przez Internet,
e-commerce staje się również coraz bardziej sprofesjonalizowane, a także oferuje szerszy wachlarz produktów i usług. Dzięki temu zakupy przez sieć stają się jeszcze prostsze, szybsze, tańsze i bezpieczniejsze.

Pozytywne zmiany na polskim rynku e-commerce, oprócz naturalnego wzrostu i rosnącej popularności, były powiązane ze znaczną intensyfikacją niektórych trendów, jakich jak m-commerce oraz wzrostem znaczenia omnichannel. Nawiązując do raportu mShopper, wartość segmentu m-commerce w 2015 roku była wyceniona na 2 mld PLN i zapewne będzie rosnąć w tempie przekraczającym 100 proc.. Jest to powiązane ze wzrostem zaufania do zakupów przez Internet w ogóle, jak i z faktem, że smartfony stają się coraz bardziej popularne. Era komputerów stacjonarnych/laptopów dobiega końca – już teraz stają się one mniej popularne niż tablety oraz telefony.

Kolejny bardzo ważny trend, który obserwujemy jest rosnąca rola sprzedaży wielokanałowej w handlu detalicznym. Właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty oraz wartość dodaną. Dla sklepów tradycyjnych i online koniecznością staje się umożliwianie klientom nabywanie dóbr na różne sposoby. Obecnie może to następować z poziomu kanałów social media czy nawet też beaconów. To pokazuje jak bardzo należy być elastycznym i otwartym na nowe pomysły, umiejętności oraz wiedzę, aby pozostać atrakcyjny i konkurencyjnym oraz osiągać wyższą stopę konwersji.

Ponadto obserwujemy również, że polskie e-sklepy oferują lepsze i bardziej profesjonalne usługi, co skutkuje bezpieczniejszymi zakupami oraz pozwala utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży przez Internet. Potwierdza to raport Gemius, który pokazuje, że każdego roku polscy konsumenci w coraz większym stopniu potwierdzają, że zakupy przez Internet: są bezpieczne (33 proc. w 2015 r. i 31 proc. w 2014 r.), szybkie (61 proc. do 60 proc.), tańsze (63 proc. do 62 proc.) oraz oferują szerszy wybór produktów (64 proc. do 57 proc.). Czy zmiana ta spowodowana jest uchwaloną niedawno nową ustawą o prawach konsumenta czy wzrostem dojrzałości branży, trudno jednoznacznie stwierdzić.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotrek 12-02-2016, 12:38:
No i fajnie - jest poprawa, którą widać gołym okiem. Mnie, jako konsumenta to cieszy. Mniej klauzul z roku na rok to większe bezpieczeństwo. Sklepy się po prostu boją UOKiKu, bo nie każdego stać na zapłacenie tak dużej kary finansowej czy utratę renomy. O to chodziło, kochani. Roczny raport klauzulowy też pokazuje poprawę, tylko 305 klauzul niedozwolonych w 2015 roku. A w 2013 było ponad 1300! Tu na tym blogu jest wykres, który interesująco przedstawia te zależności -> klauzuleniedozwolone.pl/roczny-raport-klauzulowy-podsumowanie-roku-2015/

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH