Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rok w małym handlu i hurcie – rozwój marek własnych, franczyzy i kłopoty Małpki

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 29-12-2017, 12:31
Rok w małym handlu i hurcie – rozwój marek własnych, franczyzy i kłopoty Małpki
fot. Shutterstock

Rozwój marek własnych i nowych projektów, powiększanie liczby placówek i personalizacja oferty produktowej – to sposoby, którymi mały handel sieciowy walczy o klientów. I w większości przypadków – radzi sobie całkiem dobrze. Wyjątkiem jest zadłużona sieć Małpka Express, która pilnie potrzebuje restrukturyzacji. Co w mijającym roku działo się w sektorze małego handlu i hurtu? - czytamy na dlahandlu.pl.

Dla Polskiej Grupy Supermarketów rok 2017 upłynął głównie na pracy nad marką własną  O! Dobre Polskie Twoje. O planach wprowadzenia marki własnej na póki sklepów Top Market, Delica i Minuta8 grupa PGS informowała w kwietniu, a pierwsze produkty pod tą marką można było kupić jeszcze w pierwszej połowie roku. Marka ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną. Linia przekroczyła już 110 produktów, a do końca 2018 roku gama produktów rozszerzy się do 400.

Z marką własną polskiej Grupy Supermarketów wiąże się jednak problem. Markę własną o takiej samej nazwie O! posiada PKN Orlen, który ponadto rozwija sieć sklepów O!Shop.  PKN Orlen jest uprawniony do korzystania ze znaków towarowych O!, które zostały zgłoszone do ochrony już w 2015 r. Tymczasem znak O! Dobre Polskie Twoje dopiero został zgłoszony do rejestracji. Mimo to, PGS nie obawia się konfliktu o znak towarowy. Jak tłumaczy Michał Sadecki, prezes PGS, marka O! Dobre Pewne Twoje odbiega od marki PKN Orlen. Obie marki mają inną kolorystykę, nazwę i działają w innych segmentach rynku. Nie ma zatem konfliktu interesu. - Nie wierzę w to, iż dwie polskie, uznane firmy mogą wejść na drogę konfliktu z tego powodu – dodaje.

Wdrożenie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje to największe wyzwanie z jakim zmierzyła się PGS w mijającym roku 2017. W kolejnym roku PGS zamierza nadal rozwijać markę własną i chce powiększyć sieć o 30-40 nowych placówek.

W ramach Polskiej Grupy Supermarketów działa ok. 600 sklepów. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy, wszystkie nowo otwierane sklepy mają być zlokalizowane w centrach miast oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych, w miejscach dogodnych dla okolicznych mieszkańców.

Rok 2017 był bardzo udany dla Grupy Chorten. Grupa powiększyła się o blisko 200 nowych partnerów i obecnie liczy niemal 1200 sklepów. Ponadto, firma kontynuuje ekspansję na nowe województwa – warmińsko-mazurskie, gdzie jest obecna już od końcówki ubiegłego roku oraz kujawsko-pomorskie, w którym to regionie tworzy struktury od września tego roku. To oznacza, że sklepy Chorten działają już w 9 województwach. Celem jest zasięg ogólnopolski.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dk65 02-01-2018, 09:17:
Wystrój, ceny i małość wyboru w sklepach Małpka od samego początku sugerował, że może to być pralnia brudnych pieniędzy. W sklepach Małpka nigdy nie było kolejek.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane