Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Rok w małym handlu i hurcie – rozwój marek własnych, franczyzy i kłopoty Małpki

Rozwój marek własnych i nowych projektów, powiększanie liczby placówek i personalizacja oferty produktowej – to sposoby, którymi mały handel sieciowy walczy o klientów. I w większości przypadków – radzi sobie całkiem dobrze. Wyjątkiem jest zadłużona sieć Małpka Express, która pilnie potrzebuje restrukturyzacji. Co w mijającym roku działo się w sektorze małego handlu i hurtu? - czytamy na dlahandlu.pl.

Rok w małym handlu i hurcie – rozwój marek własnych, franczyzy i kłopoty Małpki
fot. Shutterstock

Dla Polskiej Grupy Supermarketów rok 2017 upłynął głównie na pracy nad marką własną  O! Dobre Polskie Twoje. O planach wprowadzenia marki własnej na póki sklepów Top Market, Delica i Minuta8 grupa PGS informowała w kwietniu, a pierwsze produkty pod tą marką można było kupić jeszcze w pierwszej połowie roku. Marka ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną. Linia przekroczyła już 110 produktów, a do końca 2018 roku gama produktów rozszerzy się do 400.

Z marką własną polskiej Grupy Supermarketów wiąże się jednak problem. Markę własną o takiej samej nazwie O! posiada PKN Orlen, który ponadto rozwija sieć sklepów O!Shop.  PKN Orlen jest uprawniony do korzystania ze znaków towarowych O!, które zostały zgłoszone do ochrony już w 2015 r. Tymczasem znak O! Dobre Polskie Twoje dopiero został zgłoszony do rejestracji. Mimo to, PGS nie obawia się konfliktu o znak towarowy. Jak tłumaczy Michał Sadecki, prezes PGS, marka O! Dobre Pewne Twoje odbiega od marki PKN Orlen. Obie marki mają inną kolorystykę, nazwę i działają w innych segmentach rynku. Nie ma zatem konfliktu interesu. - Nie wierzę w to, iż dwie polskie, uznane firmy mogą wejść na drogę konfliktu z tego powodu – dodaje.

Wdrożenie marki własnej O! Dobre Pewne Twoje to największe wyzwanie z jakim zmierzyła się PGS w mijającym roku 2017. W kolejnym roku PGS zamierza nadal rozwijać markę własną i chce powiększyć sieć o 30-40 nowych placówek.

W ramach Polskiej Grupy Supermarketów działa ok. 600 sklepów. Zgodnie z przyjętą strategią Grupy, wszystkie nowo otwierane sklepy mają być zlokalizowane w centrach miast oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych, w miejscach dogodnych dla okolicznych mieszkańców.

Rok 2017 był bardzo udany dla Grupy Chorten. Grupa powiększyła się o blisko 200 nowych partnerów i obecnie liczy niemal 1200 sklepów. Ponadto, firma kontynuuje ekspansję na nowe województwa – warmińsko-mazurskie, gdzie jest obecna już od końcówki ubiegłego roku oraz kujawsko-pomorskie, w którym to regionie tworzy struktury od września tego roku. To oznacza, że sklepy Chorten działają już w 9 województwach. Celem jest zasięg ogólnopolski.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    handel detaliczny 2017 RSS ALERT    /    handel hurtowy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • dk65 2018-01-02 09:17:44
    Wystrój, ceny i małość wyboru w sklepach Małpka od samego początku sugerował, że może to być pralnia brudnych pieniędzy. W sklepach Małpka nigdy nie było kolejek.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.45.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.