Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rola marki własnej w sklepach uległa zmianie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2014, 15:06
Rola marki własnej w sklepach uległa zmianie
Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen (fot. Piotr Waniorek)

W 2013 roku wartość sprzedaży marki własnej w kategoriach monitorowanych przez Nielsen wyniosła blisko 19,5 mld zł, a jej udział w sprzedaży wzrósł do ponad 18 proc. – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen. Zdaniem analityka, marki własne są dzisiaj inne niż kiedyś. Przede wszystkim ich jakość stała się dużo wyższa, ale to nie jedyna różnica. Zmieniła się również rola, jaką marka własna odgrywa w sklepach.

- To już nie jest jedynie produkt, który ma być na półce najtańszy. Teraz marka własna z produktu no-name staje się produktem markowym. Mamy do czynienia z procesem kreowania i promocji marek własnych jako "produktu markowego". Produktu, który teoretycznie jest towarem typu private label, ale ma na tyle silną, wykreowaną markę poprzez siłę sieci detalicznej, że wielu klientów przestało odróżniać produkt marki własnej od produktu markowego. Sama obecność produktu na półce kilkuset, a nawet kilku tysięcy sklepów kreuje wizerunek tej marki w świadomości konsumentów - tłumaczy Krysiak.

Ekspert Nielsena podkreśla, że coraz częściej mamy do czynienia z wprowadzaniem do sklepów marek własnych z półki premium. Produkty private label pojawiają się w niszach produktowych, takich jak bio czy eko. Mimo że przez wiele lat nie inwestowano w promocję marki własnej, od kilkunastu miesięcy produkty private label są mocno promowane w reklamach, widać je na bilboardach, biorą także aktywny udział w promocjach cenowych, takich jak "Drugi produkt za pół ceny".

- Marki własne służą także do zróżnicowania oferty, aby się odróżnić od oferty konkurencji. Dobrym przykładem są produkty De Lux, które oferuje w swoich sklepach Lidl. W markach własnych widzimy także coraz częściej pojawiające się innowacje produktowe. Teraz nie tylko produkty markowe, ale także marki własne mogą być innowacyjne. Sieci są coraz bardziej odważne szukając sposobów na zaspokojenie potrzeb konsumentów - zaznacza Krysiak.

Analityk Nielsena w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl odniósł się także do perspektyw na najbliższe miesiące dla rynku FMCG w Polsce. Jego zdaniem, rynek nadal pozostanie wymagający dla wszystkich graczy. Według Krysiaka, obecna sytuacja wymaga szybkiego przystosowania do zmieniającej się rzeczywistości i reagowania na potrzeby polskiego konsumenta zarówno pod kątem cen, asortymentu, jak i interakcji z klientami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH