Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rola marki własnej w sklepach uległa zmianie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2014, 15:06
Rola marki własnej w sklepach uległa zmianie
Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen (fot. Piotr Waniorek)

W 2013 roku wartość sprzedaży marki własnej w kategoriach monitorowanych przez Nielsen wyniosła blisko 19,5 mld zł, a jej udział w sprzedaży wzrósł do ponad 18 proc. – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen. Zdaniem analityka, marki własne są dzisiaj inne niż kiedyś. Przede wszystkim ich jakość stała się dużo wyższa, ale to nie jedyna różnica. Zmieniła się również rola, jaką marka własna odgrywa w sklepach.

- To już nie jest jedynie produkt, który ma być na półce najtańszy. Teraz marka własna z produktu no-name staje się produktem markowym. Mamy do czynienia z procesem kreowania i promocji marek własnych jako "produktu markowego". Produktu, który teoretycznie jest towarem typu private label, ale ma na tyle silną, wykreowaną markę poprzez siłę sieci detalicznej, że wielu klientów przestało odróżniać produkt marki własnej od produktu markowego. Sama obecność produktu na półce kilkuset, a nawet kilku tysięcy sklepów kreuje wizerunek tej marki w świadomości konsumentów - tłumaczy Krysiak.

Ekspert Nielsena podkreśla, że coraz częściej mamy do czynienia z wprowadzaniem do sklepów marek własnych z półki premium. Produkty private label pojawiają się w niszach produktowych, takich jak bio czy eko. Mimo że przez wiele lat nie inwestowano w promocję marki własnej, od kilkunastu miesięcy produkty private label są mocno promowane w reklamach, widać je na bilboardach, biorą także aktywny udział w promocjach cenowych, takich jak "Drugi produkt za pół ceny".

- Marki własne służą także do zróżnicowania oferty, aby się odróżnić od oferty konkurencji. Dobrym przykładem są produkty De Lux, które oferuje w swoich sklepach Lidl. W markach własnych widzimy także coraz częściej pojawiające się innowacje produktowe. Teraz nie tylko produkty markowe, ale także marki własne mogą być innowacyjne. Sieci są coraz bardziej odważne szukając sposobów na zaspokojenie potrzeb konsumentów - zaznacza Krysiak.

Analityk Nielsena w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl odniósł się także do perspektyw na najbliższe miesiące dla rynku FMCG w Polsce. Jego zdaniem, rynek nadal pozostanie wymagający dla wszystkich graczy. Według Krysiaka, obecna sytuacja wymaga szybkiego przystosowania do zmieniającej się rzeczywistości i reagowania na potrzeby polskiego konsumenta zarówno pod kątem cen, asortymentu, jak i interakcji z klientami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH