REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rosja: rośnie sprzedaż nowoczesnych produktów

  • Autor: Olga Andrzejewska, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-04-2008, 17:03

Rosjanie coraz więcej wydają na żywność. Według oficjalnej statystyki przeznaczyli na ten cel w 2007 roku 4.870 mld rubli (blisko 200 mld dolarów), o ponad 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma badawcza Nielsen Rossija ocenia ten wzrost nawet na 13 proc., a główne trendy charakteryzujące rozwój tego rynku to komfort spożycia, rozmaitość towarów i coraz większe zainteresowanie zdrowym żywieniem.

REKLAMA

Z omawianych na portalu Advertology.Ru badań Nielsen nad rosyjskim rynkiem pakowanych produktów spożywczych i napojów wynika, iż 9 kategorii produktów miało dynamikę sprzedaży wyższą niż rynek ogółem, co ilustruje zestawienie niżej.

Dynamika sprzedaży w proc.
Piwo: 31 proc.
Gotowe mieszanki do przygotowania dań: 29 proc.
Jogurt pitny: 24 proc.
Słone przekąski z owoców morza: 23 proc.
Produkty do szybkiego przygotowania: 21 proc.
Płynne desery mleczne: 20 proc.
Słodkie napoje gazowane: 18 proc.
Soki: 14 proc.
Twarożki: 14 proc.
Źródło: Nielsen Rossija

Wzrosła także sprzedaż wyrobów czekoladowych - o 11 proc., w tym zwłaszcza batoników - o 21 proc. Łącznie grupa słodyczy wykazała 9-proc. wzrost.

Na artykuły mleczarskie Rosjanie wydali 5 proc. więcej niż przed rokiem. Złożyło się na to wzmożone zainteresowanie twarożkami oraz innowacyjnymi produktami: wzbogaconym kefirem, napojami mlecznymi z sokami i jogurtem pitnym. Najwyższą - 26-proc. dynamikę wykazują bioprodukty, na które przypada już niemal 25 proc. rynku mleczarskiego. A rekordy popytu biją produkty z probiotykami, których wartość sprzedaży wzrosła o 43 proc., a wolumen o 37 proc.

Słone przekąski z owoców morza dogoniły chipsy pod względem udziału w sprzedaży całej tej grupy produktów. Sprzedaż chipsów wzrosła o 11 proc.

Najmniej - o 4 proc. wzrosła sprzedaż w kategorii produktów kulinarnych (dania gotowe do spożycia, bazowe produkty kulinarne i sosy). Majonez, na który przypada niemal połowa sprzedaży w tej kategorii wykazał 1-proc. wzrost. Jednocześnie jednak wysoką dynamiką charakteryzowała się sprzedaż nowoczesnych produktów świadczących o wyraźnej tendencji do zdrowego i wygodnego żywienia: gotowe mieszanki do przygotowania dań osiągnęły 29-proc. wzrost.

Potwierdza to kolejny raz, iż rosyjski rynek coraz bardziej upodabnia sie do rozwiniętych rynków Zachodu, gdzie wygoda, gwarancja zdrowia i utrzymania dobrej formy to zasadnicze kryteria wyboru produktów spożywczych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH