Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rosnące ceny żywności powodują, że klienci wybierają produkty pod marką własną sieci handlowych

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-07-2008, 14:59
Rosnące ceny żywności powodują, że klienci wybierają produkty pod marką własną sieci handlowych

Rosnące ceny towarów mają bardzo duży wpływ na zachowania konsumentów oraz strategie zarówno firm detalicznych, dostawców jak i producentów. Skutki rosnących kosztów zakupu podstawowych towarów oraz brak pewności co do bezpieczeństwa dostaw żywności pogłębiają niepewność ekonomiczną konsumentów na całym świecie - piszą w raporcie „Żywność i napoje 2012 - przedsmak tego, co nas czeka" analitycy firmy Deloitte.

Od 2005 r., po raz pierwszy od lat siedemdziesiątych, wzrost cen żywności jest coraz bardziej widoczny. Dla przykładu od 2000 roku ceny ryżu i kukurydzy na świecie podwoiły się, a w samym tylko 2007 r. cena pszenicy podskoczyła o 52 proc. Według Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) globalny wskaźnik cen żywności podniósł się o 40 proc. w porównaniu z poziomem 9 proc. w 2006 r.

- Już w chwili obecnej zauważyć można oznaki rosnących cen żywności. Zmianom ulegają trendy konsumenckie: ludzie wybierają bardziej dostępne marki własne, produkty dyskontowe oraz zakupy w sklepach detalicznych oferujących produkty tanie. Obecna sytuacja może również zniechęcić klientów od odwiedzania restauracji i barów - jak w przypadku ostatniej bessy. W krajach biedniejszych, których rządy często nie mogą pozwolić sobie na subsydiowanie cen żywności, wzrosty tych cen okazały się zdecydowanie poważniejsze i doprowadziły do gwałtownych protestów w niektórych częściach Azji, Ameryki Łacińskiej i Afryki- podkreśla Dr Ira Kalish, dyrektor działu rynku konsumenckiego w Deloitte Research.

- Z drugiej strony zmiany w nawykach konsumenckich idą w stronę wygody zakupów, szerokiej oferty produktów, w tym produktów klasy premium, oraz trendu zdrowego żywienia. Oznacza to konieczność zmian w strategii sprzedaży istniejących na rynku detalistów oraz dostosowanie ich oferty do potrzeb konsumentów. Ze względu na globalizację rynku produktów żywnościowych i globalną obecność sieci detalicznych również globalnie wypracowane strategie wielokrotnie są adaptowane na lokalne rynki. Niejednokrotnie zmiany są wprowadzane z pewnym opóźnieniem. Przykładem jest niewielka obecność w Polsce sklepów internetowych z żywnością należących do największych sieci globalnych- a sklepy internetowe to przecież dla wielu największa możliwa wygoda - komfort zakupów w domu - komentuje Krzysztof Pycia, menedżer w Deloitte.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH