Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie aktywność deweloperów powierzchni handlowych w Warszawie

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2015, 18:42
Rośnie aktywność deweloperów powierzchni handlowych w Warszawie
Rozbudowa Wola Parku to jedna z największych zakończonych niedawno inwestycji handlowych w Warszawie (fot. materiały prasowe)

Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Aglomeracji Warszawskiej wyniosła na koniec trzeciego kwartału 1,62 mln mkw., z czego 69 proc. przypadało na centra handlowe. Poziom nasycenia powierzchnią w centrach handlowych sięga 436 mkw. na 1 tys. mieszkańców, mniej niż m.in. w Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście czy Łodzi - informuje JLL.

- Widzimy rosnącą aktywność deweloperów powierzchni handlowych w Warszawie i okolicach. W samym trzecim kwartale podaż w stolicy wzrosła o 31 tys mkw. w takich obiektach jak Royal Wilanów oraz rozbudowa projektów Wola Park i Factory Ursus. Już w czwartym kwartale w Warszawie do użytku oddano MODO Domy Mody we Włochach, Ferio Wawer w Wawrze i Plac Vogla na Wilanowie - wylicza Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL.

Ekspertka zauważa, że aktualnie w budowie jest 104 tys. mkw. z czego największy projekt ti Galeria Północna – najnowsza inwestycja firmy GTC, powstająca na Białołęce. Kolejne obiekty w Warszawie znajdują się na różnych etapach planowania.

Od stycznia 2015 r. rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Aglomeracji Warszawskiej wzbogacił się o ok. 57,1 tys. mkw., a największym ukończonym projektem była rozbudowa Wola Parku.

- Marki wchodzące na polski rynek otwierają sklepy w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, a stolica to dla nich wciąż numer jeden. W trzecim kwartale 2015 r. kilka nowych międzynarodowych marek otworzyło sklepy w Warszawie: Origins w Galerii Mokotów, Paul w Warsaw Financial Center, Fuddruckers i Dairy Queen w Wola Park. Już w czwartym kwartale decyzję o wejściu do Polski ogłosiło Forever 21, które otworzy swój sklep w Galerii Północnej - mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Poziom pustostanów w nowoczesnych centrach handlowych wynosi obecnie ok. 1,7 proc., co jest wynikiem dużo niższym niż średnia dla miast powyżej 200 tys. mieszkańców (3,1 proc.).

Miesięczne czynsze typu prime za mkw. w najlepszych centrach handlowych wzrosły do 105 - 120 euro. W parkach handlowych stawki najmu kształtują się na poziomie 9-10 euro, a za lokale handlowe przy głównych ulicach trzeba zapłacić 80-90 euro za mkw. miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.