Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie dostępność żywności ekologicznej w Polsce

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 04-07-2017, 13:38
Rośnie dostępność żywności ekologicznej w Polsce
fot.PTWP

Trend żywności ekologicznej coraz bardziej widoczny jest w bieżących działaniach sieci detalicznych. Obecnie, oferta ta jest dostępna już nie tylko w sklepach specjalistycznych, ale także w dyskontach oraz sklepach convenience, takich jak Żabka, która w nowej strategii uwzględniła właśnie ten segment. Skąd w takim razie to powszechne przekonanie detalistów o konieczności wprowadzania nowej oferty? Ponieważ chęć dbania o jakość i walory zdrowotne spożywanej żywności są już ugruntowanym trendem konsumenckim w krajach zachodnich i coraz istotniejszym w Polsce – pisze Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Polacy mają coraz większą świadomość wpływu spożywanego jedzenia na zdrowie i kondycję fizyczną. Ma to związek z m.in. rosnącym poziomem wykształcenia, popularnością programów kulinarnych, w których podkreśla się wagę jakości składników, chęcią bycia fit, a także światowym trendem dbałości o jakość produktów spożywczych. Efektem jest rosnąca sprzedaż żywności ekologicznej. Polacy każdego roku kupują o 20% więcej pokarmów BIO.

Żywność ekologiczna w Europie

Według raportu Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego IFOAM (2015 Annual Report), wartość światowego rynku żywności organicznej przekroczyła 60 mld EUR, a w samej tylko Europie osiągnęła ponad 26 mld EUR. W Polsce trend ten dopiero się tworzy. Obecnie udział żywności ekologicznej to około 0,3% całego rynku spożywczego w naszym kraju, jednak jej sprzedaż rośnie w tempie 20% rocznie i szacuje się, że w 2016 roku Polacy wydali na nią już ponad 900 mln zł.

Potencjał dalszego wzrostu kategorii podkreśla raport Instytutu Badań Rolnictwa Ekologicznego FiBL ze Szwajcarii, który pokazuje poziom spożycia żywności ekologicznej w przeliczeniu na mieszkańca w poszczególnych krajach Europy. W roku 2014 w Polsce to zaledwie 4 EUR, podczas gdy u naszych zachodnich sąsiadów Niemców to odpowiednio 97 EUR, nie mówiąc o Szwajcarach, którzy wydają najwięcej na świecie na produkty EKO (221 EUR).

Pogoń za zielonym symbolem

Badania pokazują, że Polacy zaczynają myśleć o jakości swojego jedzenia w myśl hasła „Jesteś tym, co jesz”. Większość ogranicza się jednak do sięgania po ciemne pieczywo i nabiał oraz polskie produkty, często utożsamiane z BIO. Oczywiście jest prawdą, że produkty polskiego rolnictwa są na tle innych krajów, mniej traktowane nawozami, ale to nie wystarczy. Dlatego pojawiły się organizacje, które kontrolują jakość całego cyklu produkcji i wydają odpowiednie certyfikaty. Potwierdzają one niestosowanie nawozów sztucznych, oprysków chemicznych czy konserwantów. I to wyłącznie taką żywność możemy nazywać ekologiczną. W ramach Unii Europejskiej, wszystkie paczkowane produkty ekologiczne, wyprodukowane w jednym z państw członkowskich, muszą być oznaczone specjalnym zielonym znakiem. Właśnie takiego symbolu powinni szukać klienci, planujący zakup prawdziwie ekologicznej żywności.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kasia 06-07-2017, 12:37:
I bardzo mnie to cieszy. W końcu Polacy zaczęli być świadomi, że zdrowe jedzenie jest o wiele lepsze od półproduktów, które można zjeść na każdym rogu praktycznie. Ja już od dłuższego czasu jem same ekologiczne produkty, zamawiam je na stronie drogeria-ekologiczna.pl. Cieszę się lepszym zdrowiem i samopoczuciem jak je jem.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.