Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Rośnie ilość robiących zakupy spożywcze on-line

Rok 2011 był dla branży spożywczej dość łaskawy. Badania przeprowadzone przez PMR Ltd. mówią o prawie 4 proc. wzroście w stosunku do roku ubiegłego, jednocześnie jednak analiza wskazuje, iż wzrost ten miał miejsce głównie w segmencie dyskontów i supermarketów a źródłem tej wartości jest tak naprawdę wzrost cen.

Raport, obok analizy roku 2011, zawiera również prognozy dotyczące kierunków rozwoju sprzedaży w branży spożywczej - informacje szczególnie istotne dla e-commerce - zakładają bowiem rozwój kanałów sprzedaży o sklepy internetowe.

Aktualnie tylko 5 proc. robiących zakupy w sieci nabywa tą drogą również żywność. Jednak jest szansa na zmianę w tym obszarze - już teraz widać, że nowi gracze wśród spożywczych sklepów internetowych dużą wagę przywiązują do utrzymania niskich cen. Taka strategia powinna przyspieszyć rozwój sprzedaży on-line, a tym samym - zgodnie z prognozami dla tego sektora - zwiększyć też jego wartość do 450 mln w 2014 roku.

Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie. Część analityków rynku jest mniej optymistyczna w zakresie szacowania udziału i pomimo oczekiwanego dynamicznego wzrostu segmentu partycypacja obrotów spożywczych e-sklepów w rynku handlu detalicznego w najbliższych latach pozostanie nadal marginalna, do 0,5 proc. w perspektywie 5 lat.

Zakup artykułów spożywczych to działanie cykliczne, znacznie częstsze niż np. kupno sprzętu RTV-AGD, fotograficznego czy odzieży. Specyfika tej branży, sprzedaż produktów spożywczych przez internet, narzuca pewne ograniczenia, stawia wymagania zarówno logistyczne, jak i magazynowe, które nie wszyscy gracze rynkowi są w stanie spełnić. Jednocześnie jednak zakupy spożywcze przez internet dają klientom wartości łatwe do oceny, jak np. komfort zakupów czy oszczędność czasu i w efekcie pieniędzy.

więcej informacji:

Milena Bakalarz RSS ALERT    /    ABR Sesta RSS ALERT    /    PMR Consulting RSS ALERT    /    Okazje.info RSS ALERT    /    handel elektroniczny RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    rynek spożywczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.