REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie jakość obsługi w przystacyjnych sklepach

  • Autor: Marcin Szczepański, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2009, 09:11
Rośnie jakość obsługi w przystacyjnych sklepach
sklep przy stacji BP

Średni wskaźnik jakości obsługi w przystacyjnych sklepach wyniósł według badań "Jakość obsługi 2009" w pierwszym półroczu 2009 roku +2,60 (w skali od -5 do +5). Pomimo okresu recesji osiągnięto duży, bo aż 36 proc. wzrost wskaźnika w stosunku do wyników z roku 2008 (wskaźnik 1,91).

REKLAMA

Jak wynika z najnowszych wyników badania obejmujących pierwszych sześć miesięcy tego roku liderem na rynku stacji paliw jest Grupa Lotos. Gdański koncern zanotował również największy awans spośród wszystkich sklasyfikowanych sieci stacji - na koniec roku Lotos zajmował bowiem ostatnie, siódme miejsce w rankingu z współczynnikiem 1,59. W tej chwili wskaźnik jakości obsługi Lotosu wynosi 3,27 (w skali od -5 do +5).

Na dalszych miejscach w klasyfikacji znalazły się Lukoil (wskaźnik 3,10), który na koniec roku zajął miejsce 5. oraz Bliska (2,68) - spadek z miejsc drugiego. Kolejne pozycje zajęły Orlen, ubiegłoroczny lider - BP, Shell, Statoil oraz Neste.

Wyniki rankingu wskazują, że wszystkie sieci paliwowe pracują nad jakością obsługi - wszystkie sieci paliwowe w pierwszym półroczu 2009 poprawiły swoje wyniki w stosunku do 2008 roku.

Największy wzrost pozycji w rankingu zanotowała sieć LOTOS, która z 7 pozycji przesunęła się na miejsce 1, osiągając wskaźnik jakości obsługi +3,17 (wzrost o 1,58). Swoje pozycje poprawiły także 2 inne sieci: Lukoil (skok z miejsca 5 na 2) i Orlen (przesunięcie z miejsca 6 na 4).

Cztery sieci paliwowe: Bliska, BP, Shell, Statoil osłabiły swoje pozycje w rankingu, ale warto podkreślić, że także one osiągnęły wyższe niż w 2008 roku wskaźniki jakości obsługi. Przesunięcie na niższe pozycje w ogólnej klasyfikacji wynika po prostu z wyższych wzrostów osiągniętych przez sieci konkurencyjne.

W rankingu zostały ujęte wszystkie firmy, dla których uzyskano wystarczającą liczbę danych, pozwalających na porównanie. Program bada jakość obsługi oczami klientów poszczególnych firm i instytucji. Każdy konsument po przejściu przez proces rejestracji w Programie może zgłosić własną obserwację jakości obsługi, związaną z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży i obsługi klienta, a jego ocena wpłynie na wyniki programu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH