Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie liczba inwestycji w centra handlowe w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców

  • Autor: On Board PR Ecco Network/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2014, 13:50

Do niedawna galerie handlowe, zwłaszcza te zlokalizowane poza największymi aglomeracjami nie miały dla siebie konkurencji. Obiekty usytuowane w dużych miastach regionalnych przyciągały rzesze klientów ze wszystkich okolicznych miejscowości zapewniając frekwencję niezależnie od oferty. Dziś regionalny monopol centrów handlowych odchodzi w niepamięć. Już ponad połowa badanych (51%) ma w odległości 20 minut od domu kilka centrów handlowych. Ponadto rosnąca mobilność Polaków sprawia, że coraz częściej na zakupy wybierają się także do centrów zlokalizowanych w innych regionach, oddalonych od miejsca zamieszkania nawet o ponad 100 kilometrów - wynika z raportu On Board PR Ecco Network.

Z badania On Board PR Ecco Network wynika, że widocznie rozwija się oferta centrów usytuowanych w mniejszych miastach. Prawie każde z nich ma dziś przynajmniej pasaż handlowy, a wiele własną galerię. W większych ośrodkach miejskich np. byłych miastach wojewódzkich powstają duże obiekty, które coraz częściej swoją funkcjonalnością oraz dostępnością pożądanych marek mogą swobodnie konkurować z dotychczasowymi liderami rynku. Taka sytuacja sprawia, że galerie handlowe muszą wypracować nowe podejście do komunikacji swojej marki na coraz bardziej nasyconym i różnorodnym rynku.

W najbliższym czasie nowe powierzchnie handlowe nadal będą zasilać głównie rynki dużych aglomeracji, jak i miast średniej wielkości (100-400 tys. mieszkańców). Nowym trendem jest rosnąca liczba inwestycji w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców.

Czasy kiedy wszystkie centra handlowe były jednakowe odchodzą do lamusa. Dziś, aby pozyskać klienta, a co ważniejsze zatrzymać go przy sobie, należy postawić na jasną i długofalową strategię komunikacji. Znaleźć wyróżniki, które będą dla klienta czytelnym przekazem wartości, jakie stoją za marką. Nie bez powodu takie galerie, jak łódzka Manufaktura, czy poznański Stary Browar są znane i rozpoznawalne w całej Polsce. To one pierwsze wokół swoich marek zbudowały opowieść, której konsument chce słuchać i z którą chce się identyfikować. Te dwa centra postawiły na historię, odniesienia do miejsca, które zaadoptowały pod swoją działalność. Ale wyróżników można szukać także w innych obszarach - w specjalnie dobranych markach, sprofilowanych regularnych eventach, czy zapleczu rozrywkowym. Ważne tylko, aby atrybuty, na które postawi centrum nie były tylko pustym sloganem, ale znalazły odzwierciedlenie w długofalowych działaniach galerii - informują eksperci w raporcie On Board PR Ecco Network.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH